ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

  • مهدویت
  • مهدویت 1612
  • آیت الکرسی 3
  • فضیلت صلوات 11
  • فضیلت نماز جمعه 2
  • عکس های دیدنی 32
  • عکس های مذهبی 12
  • گنجینه احادیث 7
  • فضیلت زیازت عاشورا 2
  • قضاوتهای امیر المومنین علی علیه السلام 14
  • ذکر 2
  • نماز 1
  • شگفتیها و عجایب دنیا در بعد از ظهور امام زمان علیه السلام 3
  • خمس 0
  • خاورمیانه و آخر الزمان
  • شام و آخر الزمان 126
  • حجاز و آخر الزمان 95
  • عراق و آخر الزمان 57
  • وهابیت و آخر الزمان 140
  • ایران و آخر الزمان 189
  • یمن و آخر الزمان 52
  • اردن و آخرالزمان 18
  • آخرالزمان و فلسطین 14
  • مصر و آخر الزمان 21
  • فلسطین و آخر الزمان 13
  • یهود و آخر الزمان 24
  • سقوط اسرائیل 19
  • علائم ظهور
  • خروج سفیانی 26
  • خروج خراسانی 6
  • خروچ یمانی 6
  • خسف بیدا 2
  • قتل نفس زکیه 2
  • صیحه ی آسمانی 8
  • مذهبی
  • عاشورا 50
  • امام رضا (ع) 13
  • امام علی علیه السلام 14
  • پیشگوییهای ظهور
  • امام خمینی 7
  • امام خامنه ای 6
  • شاه نعمت الله ولی 1
  • سید احمد علی خسروی 1
  • نوستر آداموس 3
  • علمائ و بزرگان 4
  • آیت الله ناصری 2
  • قرآن 5
  • مبشرات ظهور 9
  • آموزش
  • کتاب
  • عصر ظهور 27
  • الملاحم والفتن يا فتنه وآشوبهاى آخر الزمان 8
  • کتاب غیبت نعمانی(محمد ابن ابراهیم نعمانی ) 1
  • کمال الدین و تما م النعمه(شیخ صدوق) 1
  • آمارگیر

    • :: آمار مطالب
    • کل مطالب : 1686
    • کل نظرات : 134
    • :: آمار کاربران
    • افراد آنلاين : 2
    • تعداد اعضا : 12
    • :: آمار بازديد
    • بازديد امروز : 249
    • بازديد ديروز : 142
    • بازديد کننده امروز : 185
    • بازديد کننده ديروز : 73
    • گوگل امروز : 0
    • گوگل ديروز: 0
    • بازديد هفته : 464
    • بازديد ماه : 249
    • بازديد سال : 12,909
    • بازديد کلي : 363,033
    • :: اطلاعات شما
    • آي پي : 3.15.10.137
    • مرورگر : Safari 5.1
    • سيستم عامل :

    کدهای اختصاصی

    خبری در راه است ، غوغای عظیم اربعین بشارت بخش تحولی عظیم تر در جهان بشریت است ، تحولی که همه ادیان آن را پیش بینی کرده  و بشارتش را داده اند ، زمان تحقق وعده الهی فرا رسیده است ...


     هرچه به روزهای مبارک و ملکوتی اربعین نزدیک تر می شویم شور و حال عاشقان حسین(ع) و منتظران مهدی(عج) بیشتر و بیشتر می شود ، شیاطینی که در این سالها از عظمت اربعین و بعثت دوباره انسان به وحشت افتاده اند تا توانستند سنگ اندازی کردند تا شاید از شکوه اربعین بکاهند اما غافل از اینکه خون حسین(ع) تمام این طلسم ها را خواهد شکست و یاران حق را بار دیگر در دشت نینوا جمع خواهد کرد  تا زمینه قیام آخرین حجت حق را فراهم کند.


    ادامه مطلب

    عاقبت ابراهیم مالک اشتر


    در اینکه ابراهیم مالک اشتر نخعی در پیروزی قیام مختار نقش بسیار پررنگی داشته شکی نیست اما باید پذیرفت که نقش او در شکست قیام و شهادت مختار نیز به پرنگی روزهای اول قیام بوده به طوری که بسیاری از مورخان علت لشگر کشی مصعب به کوفه را نبودن ابراهیم را در کنار مختار میدانند .


    درباره ی زندگی ابراهیم بن مالک اشتر آگاهی های دقیق و تازه ای در دست نداریم تا بتوانیم نقش وی را در حوادث سیاسی عراق نشان دهیم؛ حوادث سیاسی ای که دولت اسلامی، پس از کشته شدن عثمان بن عفّان و در مدّت خلافت علی بن ابی طالب علیه السلام ، شاهد آن بود و مالک اشتر پدر ابراهیم با پشتیبانی از امام علی علیه السلام ، نقش مؤثری در استحکام آن داشت. شایان ذکر است که برخی پژوهش گران، به حضور و شرکت ابراهیم همراه پدرش در پیکار صفین، کنار علی بن ابی طالب علیه السلام و بر ضدّ معاویه بن ابی سفیان، اشاره کرده اند.۳ با این وجود،۴ ما در منابع نخستین، اسمی از ابراهیم در دوران تصدی خلافت از سوی حسن بن علی علیه السلام و پس از آن در ماجرای مصالحه با معاویه، نمی یابیم. هم چنین ما شاهد سکوت نخستین منابع درباره ی هرگونه نقش ابراهیم، در برابر شهادت حسین بن علی علیه السلام هستیم. این سکوت، در زمان پیدایش حرکت توابین به رهبری سلیمان بن صرد خزاعی در کوفه محل تولد و شهر ابراهیم نخعی ۵ نیز ادامه دارد


    ادامه مطلب

    شهر کربلای معلی و بارگاه های مقدس امام حسين (عليه السلام) و حضرت ابالفضل العباس از زمان تاسیس تاکنون شاهد تحولات و تغییرات بسیاری بوده‌اند.
    به گزارش مشرق- شهر کربلا، مرکز استان کربلا از شهرهای جنوبی کشور عراق با بیش از یک و نیم میلیون نفر جمعیت در غرب رود فرات و 97 کیلومتری بغداد قرار دارد.
     
    این شهر تا سال 61 هجری قمری بیابانی  به نام ‌های نینوا، غاضریه و طف بوده‌ است. اما بعد از سال 61 قمری و فاجعه کربلا، به‌ تدریج مورد توجه شیعیان قرار گرفت و پس از ساخت گنبد و بارگاه برای شهدای کربلا، از جمله امام حسین علیه السلام و برادر بزرگوارش حضرت اباالفضل به قبله گاه شیعیان جهان و یکی از شهرهای زیارتی عراق تبدیل شد.
     


    ادامه مطلب

    روایتی از پیاده روی اربعین ، زنده شدن جنین مرده با کرامت حضرت عباس(ع) ، دیدار با طرفداران دو یمانی در عراق ، جلوه های مهدوی در پیاده روی اربعین، حماسه اربعین زمینه ساز ظهور

      اگر جمعیتی 20 الی 30 میلیونی ، 40 روز پس از ظهور در روز عاشورا در اربعین حسینی یکدل و متحد گرد هم می آیند ، کیست که نداند وارث خون حسین(ع) هدایت این لشگر حسینی را به دست خواهد گرفت و برای انتقام خون جدش و ریشه کن کردن بنای کفر و الحاد ، عازم فتح قلعه خیبر صهیون خواهد شد!

       


      ادامه مطلب

      در کوچه‌های مدینه راه می‌رفت و فریاد می‌زد: عَلی خیرُ البشر مَن اَبی فقد کفَر.[5] می‌گفت: «ای مردم ، به علی بگروید! اگر ببینید که نسبت به علی محبّت ندارید بروید از مادر خودتان علّت را سؤال کنید» و علناً هم می‌گفت.کسی که عمل قومی را دوست داشته باشد با عمل آنها شریک میشود.

       


      ادامه مطلب

      حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی طباطبایی می‌گوید: زیارت عاشورا وقتی با رعایت شرایط آن و خلوص نیت خوانده شود، فضیلت های بسیاری دارد که خداوند متعال آن را برای بندگانش ضمانت فرموده است.

       

      عاشورا بزرگ ترین صحنه درگیری جبهه حق و باطل است.  تمام مکارم اخلاقی و خوبی‌ها در برابر همه بدی‌ها و حیله‌های شیطانی ایستادگی می‌کند. در زمان غربت اسلام و در اوضاعی که جبهه باطل احساس می‌کرد به پیروزی رسیده ، امام حسین(ع) در نهایت غربت و مظلومیت کار را تمام کرد و راه درست را به همه ما نشان داد.

      در همین زمینه حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمهدی طباطبایی، سخنران و کارشناس دینی تاکید می کند که امروز بعد از 14 قرن، زیارت عاشورا به عنوان مسیری برای عرض ارادت و ارتقای معنوی در اختیار ما قرار دارد تا فراتر از مکان و زمان بتوانیم امام شهید خود را در مزار مطهرش زیارت کنیم.


      ادامه مطلب

      سر مطهر با زبان فصیح گفت: «أَعْجَبُ مِنْ أَصْحَابِ الْكَهْفِ قَتْلِي وَ حَمْلِي»؛ کشتن من و گرداندن سرِ من در شهرها از داستان اصحاب کهف نیز تعجب ‌آورتر است.

       

      پس از شهادت امام حسين(علیه السلام) سرِ مطهّر حضرت را به كوفه و شام بردند در هر دو شهر، افراد متعدد،‌ آياتي را از رأس مطهّر شنيده و روايت كرده ‌اند و آن روايات برخي مربوط به كوفه و برخي مربوط به شام می باشد که به هر دو مورد اشاره خواهد شد.


      ادامه مطلب

      به گزارش موعود، علامه مجلسی (رحمه الله علیه) گفتاری درباره عطیه های خداوندی در عوض شهادت امام حسین(علیه السلام) بیان کرده است.
      متن گفتار ذکر شده بدین شرح است:

      در باره چیزهائی که خدا در عوض شهادت امام حسین عطا کرده است:
      ۱- در کتاب امالی شیخ از محمّد بن مسلم روایت میکند که گفت: از حضرت امام محمّد باقر و امام صادق علیهما السّلام شنیدم می فرمودند: خدای سبحان در عوض شهادت امام حسین علیه السّلام مقام امامت را نصیب ذریه آن بزرگوار نمود، شفاء امراض را در تربت مقدس آن حضرت و مستجاب شدن دعا را نزد قبر مبارک آن بزرگوار قرار داد. ایامی را که زوار آن بزرگوار بزیارتش میروند و بر می گردند جزء عمر آنان قرار نمیدهد.

      محمّد بن مسلم میگوید: بحضرت صادق گفتم: این خصلت ها که برای زوار حسین علیه السّلام باشد پس خود آن بزرگوار چه مقامی خواهد داشت!؟ فرمود: خدای مهربان امام حسین را به پیغمبر اکرم صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم ملحق نموده و امام حسین هم دارای درجه و منزلت پیامبر خدا میباشد.
      سپس حضرت صادق علیه السّلام آیه- ۳۱- سوره طور را تلاوت کرد که میفرماید:
      افرادی که ایمان آوردند و ذریه ایشان از ایشان تبعیت کردند ذریه آنان را به آنان ملحق نمودیم.

      ۲- در کتاب اکمال الدین از صادق آل محمّد صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم روایت میکند که فرمود:
      هنگامی که حضرت زهرای اطهر علیها السّلام امام حسین را متولد کرد پیغمبر اعظم اسلام بحضرت زهراء فرمود: امتم بعد از من حسینم را خواهند کشت. فاطمه اطهر گفت:

      من به یک چنین فرزندی احتیاج ندارم. رسول اکرم در جوابش فرمود: خدا میفرماید: من مقام امامت را در عوض این شهادت بفرزندان امام حسین عطا خواهم کرد. حضرت زهراء گفت: راضی شدم.
      ۳- نیز در همان کتاب از امام جعفر صادق علیه السّلام روایت میکند که فرمود:

      موقعی که فاطمه اطهر بحضرت امام حسین حامله شد پیامبر معظم اسلام صلّی اللَّه علیه و آله بفاطمه زهراء فرمود: خدای مهربان پسری بتو عطا میکند که نامش، حسین است و امت من او را خواهند کشت. حضرت زهراء گفت: من به یک چنین فرزندی احتیاج ندارم. رسول اعظم فرمود: خدا در این باره یک وعده ای بمن داده.

      گفت: چه وعده ای؟ فرمود: بمن وعده داده مقام امامت را بعد از امام حسین بفرزندان آن حضرت عطا کند. فاطمه اطهر گفت: راضی شدم.


      ادامه مطلب

      اندر ره عشق


      هرکس به قصد زیارت قبر حسین‌بن علی(ع) از خانه‌اش بیرون آید، اگر پیاده باشد، خداوند به ازای هر گامی که برمی‌دارد، حسنه‌ای برایش ثبت و گناهی از او پاک می‌کند و تا زمانی‌که به حائر حسینی برسد، خداوند او را از رستگاران و حاجت‌رواشدگان منظور می‌فرماید و چون اعمالش را تمام کند، خداوند او را از افراد ظفرمند و رستگار ثبت می‌کند و هنگامی‌که می‌خواهد [به دیار خود] بازگردد، فرشته‌ای نزد او آمده، به او می‌گوید: «من فرستاده خدا هستم. پروردگارت به تو سلام می‌رساند و می‌فرماید: عملت را از نو آغاز کن که خداوند گناهان گذشته تو را بخشید.»


      ادامه مطلب

      آیت‌الله سیّد صادق روحانی به پرسشی درباره منظور از چهار ملعون در زیارت عاشورا پاسخ گفته است.
      به گزارش «شیعه نیوز»، متن پرسش مطرح شده وپاسخ این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

      در زیارت عاشورا آمده است: «خدایا، اوّلى، دوّمى، سوّمى و چهارمى را لعنت کن» (۱)، این چهار ملعون چه کسانى هستند؟

      پاسخ معظم له :
       باسمه جلت اسمائه؛ علما در تعیین مصادیق این چهار تن، دچار اختلاف شده ‏اند و نمى ‏توان به یقین، در مورد دیدگاه‏ هاى آنان اظهار نظر کرد؛ زیارت عاشورا توسط امام باقر علیه السلام تعلیم داده شد و بهتر است که انسان هنگام خواندن عبارت مذکور، همان افراد مورد نظر امام باقر علیه السلام را مدّ نظر قرار دهد.

      ۱) اللّهُمَّ الْعَنِ الأَوَّلَ و الثّانى و الثّالِثَ و الرّابعَ‏ 
      منبع: شفقنا


      ادامه مطلب

      روز بیستم ماه محرم مصادف است با روزی که در سال 61 هجری قمری پس از گذشت چندروز از شهادت امام حسین(ع) و یاران آن حضرت، بدن خدمتکار امام حسین(ع) به نام «جون» توسط گروهی که برای دفن پیکر شهدا در صحرای کربلا حاضر شده بودند دفن شد.


      ادامه مطلب

      گروه‌های تکفیری همواره قیام عاشورا را زیر سوال برده‌اند در صورتی که بخش قابل توجهی از منابع اهل سنت از حضور معنوی رسول خدا(ص) در صحرای کربلا خبر می‌دهند.
      آیا پیامبر در کربلا حضور داشت؟
      به گزارش مشرق، گروه‌های تکفیری همواره قیام عاشورا را زیر سوال برده‌اند در صورتی که بخش قابل توجهی از منابع اهل سنت از حضور معنوی رسول خدا(ص) در صحرای کربلا خبر می‌دهند. 


      ادامه مطلب

      شاه‌ اسماعيل‌ در كتب‌ تاريخي خوانده‌ بود كه‌ در واقعه‌ كربلا كه‌ سر حرّ مورد اصابت‌ قرار گرفت‌ و حضرت سيد الشهدا عليه السلام دستمال‌ خود را بر سر حرّ بستند و حرّ با همان‌ دستمال‌ دفن‌ شده‌ است‌، براي‌ باز كردن‌ و برداشتن‌ دستمال‌ تصميم‌ گرفت‌.
       دستمالی که شاه اسماعیل از سر حُر بن یزید باز کردگروه دین مشرق - حُرّ بن یزید بن ناجیه تَمیمی یربوعی ریاحی، از یاران امام حسین(ع) و شهدای کربلا. او از بزرگان و رؤسای کوفه و مردی شریف در میان قوم خود بود و از جنگاوران مسلمان به شمار می‌رفت. حر فرمانده بخشی از سپاه عبیدالله بن زیاد در واقعه كربلا بود كه به سبب پشیمانی از اقدام خود و پیوستن به امام حسین(ع)، نزد شیعیان حرمتی خاص دارد. شیعیان حر را نماد امید به قبولی توبه و رستگاری بعد از آن می‌دانند. 

      زمان توبه حرّ تا شهادت وی چندان به طول نینجامید. بنابر روایتی، حرّ از امام تقاضا کرد که چون نخستین کسی بوده که بر امام خروج کرده، اجازه دهد که نخستین مبارز و شهید باشد.

      جنازه آن آزاد مرد را قبيله اش، بن رياح، از ميدان جنگ خارج كرد و در روستايي در 7 كيلومتري شمال غربي كربلا به خاك سپرد. همان جا كه امروزه به سبب وجود قبر او به « روستاي حرّ » معروف است. آستان مبارك آن شهيد در 370 ق به دستور عضدالدوله ديلمي ساخته شد. در 914 ق شاه اسماعيل صفوي، كه خود به زيارت اين آستان مشرف شده بود، به تجديد بناي آن پرداخت. اين بنا يك بناي ساده در ميان صحرا است كه به صورت يك چهار ديواري آجري و قلعه اي مستحكم به دستور مادر آقاخان محلاتي ساخته شده است. اين مزار صحن و گنبدي با كاشي آبي و ضريح نقره اي دارد. ناصر الدين شاه، كه آن جا را زيارت كرد، در آن دوران از خرابي و وضع نامطلوب و نگه داري بد آن بقعه به مدحت پاشا، حاكم كربلا، گلايه كرده و براي تعمير و نگه داري بهتر آن سفارش هايي كرده بود.

      بنا بر اين گزارش، در 1330 ق تعميراتي در آن آستان انجام گرفت و ايواني در آن تعبيه شد. كتيبه بالاي اين ايوان نشان دهنده باني و تعمير كننده آن است: « قد عمر هذا المكان بهمة آقا حسين خان شجاع السلطان همداني دام ظله الفاني سنه 1330 ق ». در قسمت شرقي صحن، حجره هايي در دو طبقه جهت سكونت زائران ساخته شده و هنرمندان ايراني در 1396 ق، حرم را آينه كاري كردند.

      در كتاب‌ «تنقيح‌ المَقال‌» مامَقاني‌ نقل‌ مي كند از حائري‌ از سيّد نعمة‌ الله‌ جزائري‌ در كتاب‌ «أنوار نعمانيّه‌» كه‌ او مي گويد: ‎ جماعتي‌ از مردمان‌ معتمد و موثّق‌ براي‌ من‌ نقل‌ كردند كه‌ چون‌ شاه‌ إسماعيل‌ بغداد را به‌ تصرّف‌ خود درآورد براي‌ زيارت‌ قبر حضرت‌ سيّد الشهداء عليه‌ السّلام‌ به‌ كربلا آمد و چون‌ از بعضي‌ از مردم‌ شنيده‌ بود كه‌ به‌ حرّبن‌ يزيد رياحي‌ طعن‌ مي زنند، به‌ سمت‌ قبر حرّ آمد و دستور داد قبر حرّ را نبش‌ كنند. 

      چون‌ قبر حرّ را نبش‌ كردند، ديدند كه‌ به‌ همان‌ هيئت‌ و كيفيّتي‌ كه‌ كشته‌ شده‌ است‌ خوابيده‌ است‌، و بر سر او دستمالي‌ ديدند كه‌ با آن‌ سر حرّ بسته‌ شده‌ بود.

      شاه‌ اسماعيل‌ در كتب‌ تاريخي خوانده‌ بود كه‌ در واقعه‌ كربلا كه‌ سر حرّ مورد اصابت‌ قرار گرفت‌ و حضرت سيد الشهدا عليه السلام دستمال‌ خود را بر سر حرّ بستند و حرّ با همان‌ دستمال‌ دفن‌ شده‌ است‌، براي‌ باز كردن‌ و برداشتن‌ دستمال‌ تصميم‌ گرفت‌. چون‌ آن‌ دستمال‌ را باز كردند خون‌ از سر حرّ جاري‌ شد بطوريكه‌ از آن‌ خون‌ قبر پُر شد و چون‌ دستمال‌ را بستند خون‌ باز ايستاد و چون‌ دوباره‌ باز كردند خون‌ جاري‌ شد. و هر چه‌ كردند كه‌ بتوانند آن‌ خون‌ را به‌ غير از همان‌ دستمال‌ بندبياورند و از جريانش‌ جلوگيري‌ كنند ميسّر نشد. و از اينجا دانستند كه‌ اين‌ قضيّه‌ موهبت‌ الهي‌ است‌ كه‌ نصيب‌ حرّ شده‌ است‌. شاه‌ إسمعيل‌ دستور داد قبّه‌اي‌ بر مزار او بنا كردند و خادمي‌ را بر آن‌ گماشت‌ تا آن‌ بقعه‌ را خدمت‌ كند.


      ادامه مطلب

      ماجرای «ضحاک بن عبدالله » در نوع خود بی نظیر است، او که تا دقایق پایانی حماسه عاشورا در کنار امام شمشیر زد و شماری از لشکریان خصم را از پای درآورد و از نزدیک شاهد صحنه مظلومیت خاندان رسالت بود، چگونه بر عاقبت نیکوی خود پشت پا زد و خود را از فیض شهادت در رکاب سالار شهیدان محروم ساخت


      ادامه مطلب

      اى بزرگ زادگان! مرگ نيست مگر پلى كه شما را از بينوايى و سختى به بهشتهاى فراخ و نعمتهاى جاودان مى‌رسانَد. كدام يك از شما خوش نمى دارد كه از زندان به قصر درآيد؟!


      موعود -حضرت زین‌العابدین امام سجاد عليه السلام: چون كار بر حسين بن على بن ابى طالب عليه السلام دشوار شد، همراهيان او بدو نگريستند و او را برخلاف خود يافتند، چه، هرگاه كار دشوار مى‌شد، رنگ آنها تغيير مى‌يافت و گوشت تنشان به لرزه و دلهاشان به تپش مى‌افتاد، در حالى كه حسين عليه السلام و برخى از نزديكان او رنگشان مى‌درخشيد و دل و جانشان آرام مى‌گرفت.
      آنها به يكديگر مى‌گفتند: ببينيد، از مرگ هيچ هراسى ندارد، و حسين عليه السلام بديشان مى‌فرمود: شكيبايى، اى بزرگ زادگان! مرگ نيست مگر پلى كه شما را از بينوايى و سختى به بهشتهاى فراخ و نعمتهاى جاودان مى‌رسانَد.
      كدام يك از شما خوش نمى دارد كه از زندان به قصر درآيد؟! چنان كه مرگ براى دشمنان شما نيست، مگر در آمدن از كاخ به زندان و شكنجه. پدرم به نقل از رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: دنيا، زندان مؤمن و فردوس كافر است و مرگ، پل اين جماعت است كه آنها را به بهشتشان و اينها را به دوزخشان مى رسانَد و من نه دروغ مى گويم و نه به من دروغ گفته شده است.

      متن حدیث:

      الإمام زين العابدين عليه السلام: لَمَّا اشتَدَّ الأَمرُ بِالحُسَينِ بنِ عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ عليهماالسلامنَظَرَ إلَيهِ مَن كانَ مَعَهُ فَإِذا هُوَ بِخِلافِهِم ؛ لِأَنَّهُم كُلَّمَا اشتَدَّ الأَمرُ تَغَيَّرَت ألوانُهُم وَارتَعَدَت فَرائِصُهُم ووَجَبَت حديث قُلوبُهُم. وكانَ الحُسَينُ عليه السلاموبَعضُ مَن مَعَهُ مِن خَصائِصِهِ تُشرِقُ ألوانُهُم وتَهدَأُ جَوارِحُهُم و تَسكُنُ نُفوسُهُم ، فَقالَ بَعضُهُم لِبَعضٍ : اُنظُروا، لا يُبالي بِالمَوتِ ! فَقالَ لَهُمُ الحُسَينُ عليه السلام : صَبرًا بَنِي الكِرامِ ، فَمَا المَوتُ إلاّ قَنطَرَةٌ تَعبُرُ بِكُم عَنِ البُؤسِ والضَّرّاءِ إلَى الجِنانِ الواسِعَةِ والنَّعيمِ الدّائِمَةِ ، فَأَيُّكُم يَكرَهُ أن يَنتَقِلَ مِن سِجنٍ إلى قَصرٍ ؟! وما هُوَ لِأَعدائِكُم إلاّ كَمَن يَنتَقِلُ مِن قَصرٍ إلى سِجنٍ وعَذابٍ . إنَّ أبي حَدَّثَني عَن رَسولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله أنَّ الدُّنيا سِجنُ المُؤمِنِ وجَنَّةُ الكافِرِ ، والمَوتُ جِسرُ هؤُلاءِ إلى جَنّاتِهِم وجِسرُ هؤُلاءِ إلى جَحيمِهِم ، ما كَذَبتُ و لا كُذِبتُ.


      «معاني الأخبار، صفحه 288»


      ادامه مطلب

      عصر عاشورای سال ۶۱ هجری ، شیطانک ها دیدند که ابلیس سرکرده آنان، به سر و صورت می‌زند و می‌گرید. گفتند: امروز که تو باید خوشحال باشی از چه رو پریشانی و گریان؟


      به گزارش «موعود»، پدر آیت الله سید محمدتقی مدرسی نقل می‌کند:

      عصر عاشورای سال ۶۱ هجری ، شیطانک ها دیدند که ابلیس سرکرده آنان، به سر و صورت می‌زند و می‌گرید.

      گفتند: امروز که تو باید خوشحال باشی از چه رو پریشانی و گریان؟
      گفت: اشتباه بزرگی کردم که این جماعت را واداشتم که حسین را بکشند.
      گفتند:چطور؟ مگر تو نمی‌خواستی این جمع به ظاهر مسلمان ، راهی جهنم شوند؟ و مگر نشدند؟
      گفت:چرا چنین شد ولی از این نکته غفلت کرده بودم که با این کار ، باب رحمت الهی به روی مردم باز می‌شود هرکس به نحوی خود را در دستگاه امام حسین علیه السلام جای می‌دهد و از شفاعت او بهره مند می‌گردد.

      منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


      ادامه مطلب

      زهرا علی قاسم دختر ۹ ساله نابینای مادرزاد در روز عاشورا در حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) شفا یافت و بینایی خود را به دست آورد. زهرا از اهالی محله الانصار در استان نجف اشرف است که در روز عاشورا برای عزاداری سیدالشهدا(ع) به همراه پدر و مادر خود به حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) مشرف شده بود که در اثنای زیارت احساس کرد چیری دو گوش او را با قدرت گرفته و پس از آن به برکت صلوات بر محمد و آل محمد نورهای قرمز رنگی را که در فضا بود مشاهده کرد و بینایی خود را به دست آورد.
      عکس/ شفای دختر نابینا در حرم امیرالمؤمنین(ع)


      ادامه مطلب

      گفتگویی خواندنی با پلارک درباره تنها نقطه ای از کره زمین که در آنجا آب سربالا می رود
      تنهایی جایی از جهان که آب سربالا می رودبه گزارش مشرق، معمولاً هنگام مشاهده افرادی که توفیق خدمت به حرم‌های شریف ائمه(ع) را یافته‌اند، این سؤال به ذهنمان خطور می کند که در این دوره آیا شاهد عنایات خاصی از سوی ائمه(ع) بوده‌اند؟ در پاسخ به این سئوال، و پرسش هایی مشابه، شبکه خبر گفتگوئی با حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام داده است. در این گفتگو؛ ایشان خاطرات و کرامت هایی از حرم امام حسین علیه السلام را بیان می کنند:


      ادامه مطلب

      پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهور که این روزها در کربلای معلی حضور دارد؛ ظهر عاشورا فیلمی را در اینستاگرام خود منتشر کرد و نوشت: رگه های خون از سنگهای قتلگاه امام حسین (ع) بیرون زد.


      ادامه مطلب

      رهبر معظم انقلاب بیان کردند: عدّه‌ای وقتی این حرف را بشنوند، مطمئناً از روی دلسوزی خواهند گفت «خوب بود فلانی این حرف را امروز نمیزد.» نه؛ من بایستی این حرف را میزدم. من باید این حرف را بزنم. بنده مسؤولیتم بیشتر از دیگران است.
      به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از روحانیون کهگیلویه و بویراحمد در تاریخ 17 خرداد 1373 بیان کردند:

      « بنده خیلی متأسفم که بگویم در این سه، چهار سال اخیر، برخی کارها در ارتباط با مراسم عزاداری ماه محرّم دیده شده است که دستهایی به غلط، آن را در جامعه ما ترویج کرده‌اند. کارهایی را باب میکنند و رواج میدهند که هر کس ناظرِ آن باشد، برایش سؤال به‌وجود می‌آید. به‌عنوال مثال، در قدیم‌الایام بین طبقه عوام‌النّاس معمول بود که در روزهای عزاداری، به بدن خودشان قفل میزدند! البته، پس از مدتی، بزرگان و علما آن را منع کردند و این رسمِ غلط برافتاد. اما باز مجدّداً شروع به ترویج این رسم کرده‌اند و شنیدم که بعضی افراد، در گوشه و کنار این کشور، به بدن خودشان قفل میزنند! این چه کارِ غلطی است که بعضی افراد انجام میدهند!؟

      قمه‌زدن نیز همین‌طور است. قمه‌زدن هم از کارهای خلاف است. میدانم عدّه‌ای خواهند گفت: «حق این بود که فلانی اسم قمه را نمیآورد.» خواهند گفت: «شما به قمه‌زدن چه‌کار داشتید؟ عدّه‌ای میزنند؛ بگذارید بزنند!» نه؛ نمیشود در مقابل این کارِ غلط سکوت کرد. اگر به‌گونه‌ای که طىّ چهار، پنج سال اخیرِ بعد از جنگ، قمه‌زدن را ترویج کردند و هنوز هم میکنند، در زمان حیات مبارک امام رضوان‌اللَّه‌علیه ترویج میکردند، قطعاً ایشان در مقابل این قضیه میایستادند. کارِ غلطی است که عدّه‌ای قمه به‌دست بگیرند و به سر خودشان بزنند و خون بریزند. این کار را میکنند که چه بشود؟! کجای این حرکت، عزاداری است؟! البته، دست بر سر زدن، به نوعی نشانه عزاداری است. شما بارها دیده‌اید، کسانی که مصیبتی برایشان پیش می‌آید، برسروسینه خود میکوبند. این نشانه عزادارىِ معمولی است.

      اما شما تا به حال کجا دیده‌اید که فردی به خاطر رویکرد مصیبتِ عزیزترین عزیزانش، با شمشیر برمغز خود بکوبد و از سرِ خود خون جاری کند؟! کجای این کار، عزاداری است؟! قمه‌زدن، سنّتی جعلی است. از اموری است که مربوط به دین نیست و بلاشک، خدا هم از انجام آن راضی نیست. علمای سلف دستشان بسته بود و نمیتوانستند بگویند «این کار، غلط و خلاف است.» امروز روز حاکمیت اسلام و روز جلوه اسلام است. نباید کاری کنیم که آحاد جامعه اسلامىِ برتر، یعنی جامعه محبِ‌ اهل‌بیت علیهم‌السّلام که به نام مقدس ولىِّ عصر ارواحنافداه، به نام حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام و به نام امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام، مفتخرند، در نظر مسلمانان و غیرمسلمانان عالم، به‌عنوان یک گروه آدمهای خرافىِ بیمنطق معرفی شوند.

      من حقیقتاً هر چه فکر کردم، دیدم نمیتوانم این مطلب - قمه‌زدن - را که قطعاً یک خلاف و یک بدعت است، به اطّلاع مردم عزیزمان نرسانم. این کار را نکنند. بنده راضی نیستم. اگر کسی تظاهر به این معنا کند که بخواهد قمه بزند، من قلباً از اوناراضیام. این را من جدّاً عرض میکنم. یک وقت بود در گوشه و کنار، چند نفر دوْرِ هم جمع میشدند و دور از انظار عمومی مبادرت به قمه‌زنی میکردند و کارشان، تظاهر - به این معنا که امروز هست - نبود. کسی هم به خوب و بدِ عملشان کار نداشت؛ چرا که در دایره محدودی انجام میشد.

       اما یک وقت بناست که چند هزار نفر، ناگهان در خیابانی از خیابانهای تهران یا قم یا شهرهای آذربایجان و یا شهرهای خراسان ظاهر شوند و با قمه و شمشیر برسر خودشان ضربه وارد کنند. این کار، قطعاً خلاف است. امام حسین علیه‌السّلام، به این معنا راضی نیست. من نمیدانم کدام سلیقه‌هایی و از کجا این بدعتهای عجیب و خلاف را وارد جوامع اسلامی و جامعه انقلابی ما میکنند؟!

      اخیراً یک بدعت عجیب و غریب و نامأنوس دیگر هم در باب زیارت درست کرده‌اند! بدین ترتیب که وقتی میخواهند قبور مطهّر ائمّه علیهم‌السلام را زیارت کنند، از درِ صحن که وارد میشوند، روی زمین میخوابند و سینه‌خیز خود را به حرم میرسانند! شما میدانید که قبر مطهّر پیغمبر صلواةاللَّه‌علیه و قبور مطهّر امام حسین، امام صادق، موسیبن‌جعفر، امام رضا و بقیه ائمّه علیهم‌السّلام را همه مردم، ایضاً علما و فقهای بزرگ، در مدینه و عراق و ایران، زیارت میکردند.

      آیا هرگز شنیده‌اید که یک نفر از ائمّه علیهم‌السّلام و یا علما، وقتی میخواستند زیارت کنند، خود را از درِ صحن، به‌طور سینه‌خیز به حرم برسانند؟! اگر این کار، مستحسن و مستحب بود و مقبول و خوب مینمود، بزرگان ما به انجامش مبادرت میکردند. اما نکردند. حتی نقل شد که مرحوم آیت‌اللَّه‌العظمی آقای بروجردی رضوان‌اللَّه‌تعالیعلیه، آن عالم بزرگ ومجتهد قوی و عمیق و روشنفکر، عتبه‌بوسی را با این‌که شاید مستحب باشد، منع میکرد. احتمالاً استحبابِ بوسیدن عتبه، در روایت وارد شده است. در کتب دعا که هست.

      به ذهنم این است که برای عتبه بوسی، روایت هم وجود دارد. با این‌که این‌کار مستحب است، ایشان میگفتند «انجامش ندهید، تا مبادا دشمنان خیال کنند سجده میکنیم؛ و علیه شیعه، تشنیعی درست نکنند.» اما امروز، وقتی عدّه‌ای وارد صحن مطهّر علی‌بن‌موسیالرّضا علیه‌الصّلاةوالسّلام میشوند، خود را به زمین میاندازند و دویست متر راه را به‌طور سینه‌خیز میپیماند تا خود را به حرم برسانند! آیا این کار درستی است؟ نه؛ این‌کار، غلط است. اصلاً اهانت به دین و زیارت است. چه‌کسی چنین بدعتهایی را بین مردم رواج میدهد؟ نکند این هم کار دشمن باشد؟! اینها را به مردم بگویید و ذهنها را روشن کنید.

      عرض کردم: عدّه‌ای وقتی این حرف را بشنوند، مطمئناً از روی دلسوزی خواهند گفت «خوب بود فلانی این حرف را امروز نمیزد.» نه؛ من بایستی این حرف را میزدم. من باید این حرف را بزنم. بنده مسؤولیتم بیشتر از دیگران است. البته آقایان هم باید این حرف را بزنند. شما آقایان هم باید بگویید. امام بزرگوار، خطشکنی بود که هرجا انحرافی در نکته‌ای مشاهده میکرد، با کمال قدرت و بدون هیچ ملاحظه‌ای، بیان میفرمود. اگر این بدعتها و خلافها در زمان آن بزرگوار میبود یا به این رواج میرسید، بلاشک میگفت.

       البته عدّه‌ای هم که به این مسائل دل بسته‌اند، متاذّی خواهند شد که چرا فلانی به موضوع مورد علاقه ما این‌طور بی محبّتی کرد و با این لحن از آن یاد نمود. آنها هم البته، اغلب، مردمان مؤمن و صادق و بیغرضی هستند؛ اما اشتباه میکنند. وظیفه بزرگی که آقایان روحانیون و علما، در هر بخش و هرجا که هستید، باید برعهده داشته باشید، همانهاست که عرض شد. مجلس عزای حسین علیه‌الصّلاةوالسّلام، مجلسی است که باید منشأ معرفت باشد.»
      منبع: میزان


      ادامه مطلب

      مهدویت


      درباره ما

      با ارئه آیات و روایات آخر الزمان امید است قلوب منتظران آن حضرت شاد وآمادگی آنها جهت یاری و جانفشانی در رکاب حضرت حجت (عچ) به حد کمال برسد انشا الله

      نظرسنجی

      تا چه اندازه مطالب سایت برای شما مفید است ؟