ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

  • مهدویت
  • مهدویت 1612
  • آیت الکرسی 3
  • فضیلت صلوات 11
  • فضیلت نماز جمعه 2
  • عکس های دیدنی 32
  • عکس های مذهبی 12
  • گنجینه احادیث 7
  • فضیلت زیازت عاشورا 2
  • قضاوتهای امیر المومنین علی علیه السلام 14
  • ذکر 2
  • نماز 1
  • شگفتیها و عجایب دنیا در بعد از ظهور امام زمان علیه السلام 3
  • خمس 0
  • خاورمیانه و آخر الزمان
  • شام و آخر الزمان 126
  • حجاز و آخر الزمان 95
  • عراق و آخر الزمان 57
  • وهابیت و آخر الزمان 140
  • ایران و آخر الزمان 189
  • یمن و آخر الزمان 52
  • اردن و آخرالزمان 18
  • آخرالزمان و فلسطین 14
  • مصر و آخر الزمان 21
  • فلسطین و آخر الزمان 13
  • یهود و آخر الزمان 24
  • سقوط اسرائیل 19
  • علائم ظهور
  • خروج سفیانی 26
  • خروج خراسانی 6
  • خروچ یمانی 6
  • خسف بیدا 2
  • قتل نفس زکیه 2
  • صیحه ی آسمانی 8
  • مذهبی
  • عاشورا 50
  • امام رضا (ع) 13
  • امام علی علیه السلام 14
  • پیشگوییهای ظهور
  • امام خمینی 7
  • امام خامنه ای 6
  • شاه نعمت الله ولی 1
  • سید احمد علی خسروی 1
  • نوستر آداموس 3
  • علمائ و بزرگان 4
  • آیت الله ناصری 2
  • قرآن 5
  • مبشرات ظهور 9
  • آموزش
  • کتاب
  • عصر ظهور 27
  • الملاحم والفتن يا فتنه وآشوبهاى آخر الزمان 8
  • کتاب غیبت نعمانی(محمد ابن ابراهیم نعمانی ) 1
  • کمال الدین و تما م النعمه(شیخ صدوق) 1
  • آمارگیر

    • :: آمار مطالب
    • کل مطالب : 1686
    • کل نظرات : 134
    • :: آمار کاربران
    • افراد آنلاين : 18
    • تعداد اعضا : 12
    • :: آمار بازديد
    • بازديد امروز : 218
    • بازديد ديروز : 1,151
    • بازديد کننده امروز : 184
    • بازديد کننده ديروز : 628
    • گوگل امروز : 0
    • گوگل ديروز: 1
    • بازديد هفته : 1,522
    • بازديد ماه : 4,278
    • بازديد سال : 16,938
    • بازديد کلي : 367,062
    • :: اطلاعات شما
    • آي پي : 3.138.172.82
    • مرورگر : Safari 5.1
    • سيستم عامل :

    کدهای اختصاصی

    خبرگزاری شبستان: مستضعفان که اکثریت قاطع جهان را تشکیل می‌‌‌ دهند مطمئن باشند که وعده حق‌تعالی نزدیک است و ستاره نحس مستکبران رو به زوال و افول است

    به گزارش گروه مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال آینده نگاری ایرانیان می نویسد:

     

    امام راحل بارها و به صراحت از نزدیک بودن ظهور و زمینه سازی انقلاب اسلامی ایران برای انقلاب جهانی مهدوی خبر داده  و آن را قریب الوقوع می دانست. آن عارف راستین با این اعتقاد راسخ از دنیا رفت که میراث گرانبهای او لیاقت و شایستگی زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) را دارد و به همین جهت به همگان تاکید می فرمود که در این کار راسخ و استوار باشند و همه برنامه های خود را بر مدار ظهور تنظیم کنند:

     

    1. گویی جهان مهیا می شود برای طلوع آفتاب امامت از افق مکه مکرمه و کعبه آمال محرومان و مستضعفان ...انقلاب اسلامي با تاييد خداوند منان در سطح جهان در حال گسترش است و ان شاء الله با گسترش آن قدرت هاي شيطاني به انزوا كشيده خواهند شد و حكومت مستضعفان برپا و زمينه براي حكومت جهانــي مهدي آخرالزمان- عجل الله تعالي فرجه الشريف و ارواحنا لتراب مقدمه الفداه- مهيا خواهد شد.( 12 آبان 1360 /6 محرم 1402)

     

    2. ان شاء الله كه ايـن چهره هاي نوراني ذخيره براي اسلام باشد و متصل بشود اين زمان به زمان ظهور مهدي- سلام الله عليه (18 تير 1358 /14 شعبان 1399)

     

    3. مستضعفان که اکثریت قاطع جهان را تشکیل می‌‌‌ دهند مطمئن باشند که وعده حق‌تعالی نزدیک است و ستاره نحس مستکبران رو به زوال و افول است (صحیفه نور ج 15 ص 62)

     

    4. با اطمينان مى‏گويم: اسلام ابرقدرت ها را به خاك مذلت مى‏نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را يكى پس از ديگرى برطرف و سنگرهاى كليدى جهان را فتح خواهد كرد. (صحیفه نور،  ج 20، ص 325)

     

    گفتنی است، کانال آینده نگاری ایرانیان به نشانی iranianForesight@ در دسترس کاربران است.


    ادامه مطلب

    متن پرسش و پاسخ از علامه کورانی در مورد مهدویت و ظهور - قسمت دوم + فایل صوتی

      سلاح حضرت مهدی سلام الله علیه از سلاح های همان عصر است . اما خود ایشان اسلحه مخصوصی دارند... " لیرکب السحاب و یلقی فی الاسباب غیره..." غیره دلالت بر این دارد که سلاح های دیگری هم دارد. و معجزه هم دارد. از هر سه در جای خود استفاده میکند.


      ادامه مطلب


      7- خبر داد ما را على بن الحسين او گفت: حديث کرد ما را محمد بن يحيى عطار او گفت: حديث کرد ما را محمد بن حسان رازى از محمد بن على کوفى واو از اسماعيل بن مهران واو از محمد بن ابى حمزه واو از ابان بن تغلب واو از: ابى عبد الله (امام صادق) عليه السلام که آنحضرت فرمود: در آينده خداوند سيصد وسيزده (مرد) بمسجد (ى در) مکه مبعوث خواهد کرد که اهل مکه ميدانند که آنان از پدرانشان ونياکانشان متولد نشده اند، بر آنان شمشيرهائى است که هزار کلمه بر آن نوشته شده وهر کلمه اى کليد هزار کلمه است وخداوند باد را مامور ميکند که از هر بيابانى بگويد: اين همان مهدى است که بحکم داود حکم ميکند وگواهى نمى طلبد.


      ادامه مطلب

      سختيها وناروائيها که آن حضرت از ياران نادان خود مى بيند

      رواياتى در باره آنچه قائم عليه السلام از نادانى مردم مى بيند وآنچه پيش ازقيامش از خانواده خودش ميبيند

      1- خبر داد ما را ابو العباس احمد بن محمد بن سعيد ابن عقده او گفت: حديث کرد ما را محمد بن مفضل بن ابراهيم او گفت: حديث کرد مرامحمد بن عبد الله بن زراره از محمد بن مروان واو از فضيل بن يسار که گفت: شنيدم ابا عبد الله (امام صادق) عليه السلام ميفرمود: قائم ما که قيام ميکند از نادانى مردم بيش از آنچه رسول خدا صلى الله عليه وآله از نادانى جاهليت بر خورد کرد بر خورد ميکند. گفتم: اين چگونه ممکن است؟ فرمود:رسول خدا صلى الله عليه وآله در حالى بسوى مردم آمد که آنان سنگ وکلوخ ها وچوبهاى تراشيده را مى پرستيدند وقائم ما هنگاميکه قيام ميکند بسوى مردم ميايد در حاليکه همه مردم کتاب خدا راعليه او تاويل ميکنند وبا آن بر او احتجاج مينمايند. سپس فرمود: هان که بخدا قسم دامنه عدالت او بميان خانه هاى آنان راه مى يابد همان طور که گرما وسرما نفوذ ميکند.


      ادامه مطلب


      فرمود: فرمانده سپاه سفيانى در بيداء فرود مى آيد پس آواز دهنده اى از آسمان آواز مى دهد (اى بيداء اين قوم را نابود کن) پس زمين آنان را فرو مى برد وبه جز چند نفر نجات نمى يابند که صورت آنان را خداوند به پشت برمى گرداند وآنان از قبيله کلب خواهند بود واين آيه درباره آنان نازل شده است: (يا ايها الذين اوتوا الکتاب آمنوا بما نزلنا مصدقا لما معکم من قبل ان نطمس وجوها فنردها على ادبارها) - النساء: 47 اى کسانى که براى شما کتاب آسمانى فرستاده شد به قرآنى که فرو فرستاديم که توراة وانجيل را که با شما است تصديق مى کند ايمان آورديد پيش از آنکه چهره هائى را خط خذلان کشيم وآنها را به پشت هايشان برگردانيم.


      ادامه مطلب


      22- حديث کرد ما را احمد بن محمد بن سعيد او گفت: حديث کرد مرا احمد بن يوسف بن يعقوب ابو الحسن جعفى او گفت: حديث کرد مرا اسماعيل بن مهران او گفت: حديث کرد ما را حسن بن على بن ابى حمزه از پدرش ووهيب وآندو از ابى بصير واو از: ابى جعفر (امام باقر) عليه السلام که فرمود: قائم عليه السلام در سالهاى فرد: نه، يک، سه، پنج، قيام خواهد کرد وفرمود: هنگاميکه بنواميه اختلاف کردند وحکومتشان از دست رفت سپس بنى عباس بحکومت خواهند رسيد وهمواره در بهار حکومت وطراوت زندگى خواهند بود تا آنکه در ميان خودشان دچار اختلاف شوند همينکه باختلاف دچار شدند حکومت شان از دست خواهد رفت ومردم خاور وباختر باختلاف دچار خواند شد. آرى اهل قبله نيز گرفتار اختلاف شوند ومردم بناراحتى وسختى خواهند افتاد از بسکه ترس بر آنان خواهد گذشت وبهمين حال هستند تا آنگاه که اواز دهنده اى از آسمان آواز دهد پس چون آواز دهد بکوچيد بکوچيد که بخدا قسم گويا او را مى بينم که در ميان رکن ومقام ايستاده واز مردم بامر نو وکتاب نو وحکومت آسمانى نو بيعت ميگيرد بدانيد که هر پرچمى که بسوئى گسيل دارد تا پايان عمر او هرگز بازگردانيده نشود.


      ادامه مطلب

      علائم پيش از ظهور

      روايات که نشانه هاى پيش از قيام قائم را بيان ميکند ودلالت بر آن دارد که ظهور آنحضرت همانطور که ائمه عليهم السلام خبر داده اند پس از آنها خواهد شد

      1- حديث کرد ما را ابو سليمان احمد بن هوذه باهلى او گفت: حديث کرد ما را ابو اسحاق ابراهيم بن اسحاق نهاوندى در نهاوند بسال دويست ونود وسه او گفت: حديث کرد ما را عبد الله بن حماد انصارى در ماه رمضان سال دويست ونود وسه از ابان بن عثمان که گفت: ابو عبد الله جعفر بن محمد عليهما السلام فرمود: روزى رسول خدا صلى الله عليه وآله در بقيع بود که على عليه السلام آمد واز رسول خدا صلى الله عليه وآله جويا شد گفتندش در بقيع است على عليه السلام نزد رسول خدا صلى الله عليه وآله وسلم آمد وسلامش کرد رسول خدايش فرمود: 


      ادامه مطلب

      17- خبر داد ما را احمد بن محمد بن سعيد او گفت: حديث کرد مرا على ابن الحسن از پدرش واو از رفاعه بن موسى واو از عبد الله بن عطاء که گفت: از ابى جعفر (امام باقر) عليه السلام پرسيدم وعرض کردم: چون قائم قيام کند چه رفتارى در ميان مردم پيش خواهد گرفت؟ فرمود: اساس پيشين را ويران ميکند همچنانکه رسول الله صلى الله عليه وآله کرد واسلام را از نو شروع ميکند.

      18- خبر داد ما را على بن الحسين او گفت: حديث کرد ما را محمد بن يحيى عطار از محمد بن حسان رازى واو از محمد بن على کوفى واو از احمد بن محمد بن ابى نصر واو از علاء واو از محمد بن مسلم که گفت: شنيدم ابا جعفر (امام باقر) عليه السلام ميفرمود: اگر مردم ميدانستند که حضرت قائم بهنگام خروج چه خواهد کرد بيشترشان دوست ميداشتند که او را نبينند از بس مردم را خواهد کشت، هان که او آغاز نخواهد کرد مگر بقريش که از قريش بجز شمشير نميمگيرد وبانان بجز شمشير نميدهد(1) تا آنجا که بسيارى از مردم ميگويند اين شخص از آل محمد نيست زيرا اگر از آل محمد بود دلش ميسوخت.


      ادامه مطلب

      3- حديث کرد ما را ابو سليمان احمد بن هوذه او گفت: حديث کرد ما را عبد الله بن بکير از حمران بن اعين او گفت: بحضرتت ابى جعفر (امام باقر) عليه السلام عرض کردم: فدايت شوم من بمدينه رسيدم هميانى بميان داشتم که هزار دينار در آن بود ومن با خدا عهد کرده ام که آن هزار دينار را يکدينار يکدينار در خانه شما انفاق کنم يا آنکه پرسش مرا پاسخ گوئي. فرمود: اى حمران بپرس که پاسخ خواهى شنيد ودينارهايت را انفاق مکن. عرض کردم: شما را بحق خويشاوندى که با رسول خدا داريد سوگند که شما صاحب اين امر وقائم بامر هستيد؟ فرمود: نه. 


      ادامه مطلب


      7- وحديث کرد ما را محمد بن همام او گفت: حديث کرد ما را جعفر بن محمد بن مالک فزارى او گفت: حديث کرد مرا محمد بن احمد از على بن اسباط واو از بعضى از اصحابش واو از: ابى عبد الله (امام صادق) عليه السلام که آنحضرت فرمود: زبانهاى خود را نگهداريد ودر خانه هاى خود بنشينيد باشد که هرگز کارى دامنگير خصوص شما نشود بلکه همگانى باشد وهمواره (زيديه) سپر بلاى شما خواهند بود. (شرح: در بعضى از نسخه ها چنين است ويصيب الغلمه ولا تزال وقاء لکم که بجاى کلمه (العامه) کلمه (الغلمه) است بدون کلمه زيديه. بنابراين معناى جمله چنين خواهد شد که گرفتارى دامگير جوانان خواهد شد وآنان سپر بلاى شما خواهند گرديد).


      ادامه مطلب

      22- حديث کرد ما را محمد بن همام از جعفر بن محمد بن مالک او گفت: حديث کرد مرا احمد بن ميثم از عبيد الله بن موسى(1) واو از عبد العلى بن حصين ثعلبى واو از پدرش که گفت: در حج ويا عمره اى بخدمت ابا جعفر محمد بن على (امام باقر) عليه السلام رسيدم وعرض کردم: سنم بالا رفته واستخوانم فرسوده شده است ونميدانم که آيا ديدار شما نصيبم خواهد شد يا نه؟ مرا وصيتى بکنيد وبفرمائيد که فرج کى است؟ فرمود: آن آواره رانده شده تک وتنها وجدا از خاندانش که خون پدرش باز گرفته نشده است وکنيه عمويش را دارد او است صاحب پرچمها ونامش نام پيغمبرى است، عرض کردم: دو باره بفرمائيد. پس آنحضرت کتاب چرمين وبا صفحه اى خواست ودر آن براى من نوشت.


      ادامه مطلب

      5- حديث کرد ما را على بن احمد از عبيد الله بن موسى واو از عبد الله بن جبله واو از (حسن بن) على بن ابى حمزه واو از ابى بصير): که گفت شنيدم ابى جعفر امام باقر عليه السلام ميفرمود: صاحب اين امر را از چهار پيغمبر روشهائى است- روشى از موسى وروشى از عيسى وروشى از يوسف وروشى از محمد صلوات الله عليهم اجمعين(1) عرض کردم: روش موسى چيست؟ فرمود: ترسان ونگران است. عرض کردم: روش عيسى چيست؟ فرمود: همان که در باره عيسى گفته شد در باره او نيز گفته ميشود. گفتم: روش يوسف چيست؟ فرمود: زندان وغايب شدن. گفتم: روش محمد صلى الله عليه وآله چيست؟ فرمود: چون قيام کند هم چون رسول خدا رفتار خواهد کرد بجز آنکه آثار محمد را بيان ميکند وهشت ماه شمشير بر دوش کش وکشتار خواهد کرد تا آنکه خداوند رضايت بدهد. عرض کردم رضايت خدا را از کجا ميداند؟ فرمود: خداوند بدلش رحم مياندازد. اى صاحبان ديدگانى که با نور هدايت بينا است ودلهائى که از کوري!


      ادامه مطلب


       To the Youth in Europe and North America 


      Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei, Leader of The Islamic Republic of Iranمتن کامل پیام رهبر انقلاب خطاب به جوانان غربی (+متن اصلی به زبان انگلیسی)

       In the name of God, the Beneficent the Merciful

       To the Youth in Europe and North America,

      The recent events in France and similar ones in some other Western countries have convinced me to directly talk to you about them. I am addressing you, [the youth], not because I overlook your parents, rather it is because the future of your nations and countries will be in your hands; and also I find that the sense of quest for truth is more vigorous and attentive in your hearts.


      ادامه مطلب


      8- محمد بن همام گفت: حديث کرد ما را احمد بن مابنداذ(1) او گفت: حديث کرد ما را محمد بن مالک(2) او گفت: حديث کرد ما را محمد بن سنان از کاهلي.(3)

      واو از): ابى عبد الله امام صادق عليه السلام که فرمود: با همديگر پيوند ونيکوکارى ومهربانى داشته باشيد سوگند بخدائى که دانه را شکافت وآدميزاد را آفريد روزى فرا رسد که يکنفر از شما نتواند محلى بيابد که دينارى ويا درهمى از مال خودش در آنجا مصرف کند- يعنى در زمان ظهور امام قائم محلى يافت نميشود که مصرف پول باشد چون همگى مردم از فضل خدا وفضل ولى او بى نياز ميشوند


      ادامه مطلب

      برخی از محققان مدعی‌اند پیشگوی فرانسوی، نوستراداموس، پیش‌بینی کرده بود که تروریست‌های داعش بخش‌هایی از اروپا را به تصرف خود درخواهند آورد.
      به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از محققان مدعی‌اند پیشگوی فرانسوی، نوستراداموس، پیش‌بینی کرده بود که تروریست‌های داعش بخش‌هایی از اروپا را به تصرف خود درخواهند آورد و همین امر زمینه‌ساز شکل‌گیری جنگ جهانی سوم خواهد شد. 

      برخی از مردم باور دارند که نوستراداموس ظهور ناپلئون و هیتلر را به‌عنوان دو نفر از سه نفر انسان ضد مسیح (ع) به‌درستی پیش‌بینی کرده بود؛ اما زمانی که این پیشگوی قرن شانزدهم، ظهور آخرین و سومین ضد مسیحی یا سومین دجال را پیش‌بینی کرد که از دو ضد مسیح قبلی مهیب‌تر است و 27 سال پیش از آغاز جنگ جهانی سوم به قدرت می‌رسد، آیا منظور وی همان گروهک تروریستی داعش است؟ 

      بسیاری از محققان نوستراداموس که به سال 1566 از دنیا رفت، متقاعد شده‌اند که وی درباره اقدامات وحشی گرانه ی اخیر داعش در خاورمیانه و ادعای آن‌ها برای تسخیر بخش‌هایی از اروپا برای افزودن به قلمرو خود، پیش‌بینی درست و دقیقی انجام داده بود. 

      جالب است وب‌سایتی به نام Nostradamus 2242، یک رباعی 4 مصرعی را منتشر کرده که در آن از وقوع حوادثی در عراق و سوریه خبر می‌دهد. به نقل از این سایت ترجمه‌ی این شعر نوستراداموس بدین شکل است که: او (سومین ضد مسیح) شرورانه، ظالمانه، ناگوار و با بدنامی وارد بین‌النهرینمی شود. تمام دوستان ساخته‌ی آن زن خطاکار، روسیاه و وحشت‌زده فرود می‌آیند. 
      این وب‌سایت می‌گوید: این رباعی جالب درباره‌ی شرایط سخت عراق و خشونت‌های فرقه‌ای موجود، به‌ویژه تبعات حمله‌ی آمریکا به عراق در سال 2003 و شکل‌گیری القاعده که به ظهور داعش منجر شد، اشاره دارد. 

      هدف گروهک داعش بین‌النهرین یا عراق کنونی است. به‌علاوه داعش به خاطر حامیان مالی متعدد، ثروتمندترین سازمان تروریستی جهان محسوب می‌شود و ازاین‌رو برخی ابوبکر البغدادی را سومین ضد مسیح برمی‌شمارند. 

      اما نکته‌ای درباره این پیش‌بینی وجود دارد؛ اینکه طبق تفسیرهای قبلی مفسران از این شعر کوتاه نوستراداموس، جنگ جهانی سوم باید از سال 1999 آغاز می‌شد. با توجه به این مسئله و با توجه به وجود برخی افراد خودکامه در خاورمیانه، محققان پیش‌ازاین صدام حسین و اسامه بن‌لادن را به‌عنوان سومین ضد مسیح معرفی کرده‌اند. 

      همین تفاسیر باعث شده تا محققان معتقد باشند جنگ جهانی سوم پیش‌ازاین در سال 1999 آغاز و در سال 2026 احتمالاً با جنگ هسته‌ای به پایان خواهد رسید. 

      برخی مدعی شده‌اند که نوستراداموس حمله 11 سپتامبر و سقوط برج‌های دوقلوی نیویورک را بدین شکل پیش‌بینی کرده بود: در ماه هفتم از سال 1999 از آسمان پادشاه وحشت فرامی‌رسد. 


      ادامه مطلب

      15- حديث کرد ما را محمد بن يعقوب از على بن محمد واو از ابن جمهور واو از پدرش واو از صفوان واو ازابن مسکان واو از عبد الله بن سنان واو از: ابى عبد الله عليه اسلام که فرمود: خداوند شرم نميکند از اينکه امتى را که معتقد بامامى است که از طرف خدا نيست عذاب کند هر چند آن امت در کردارش نيکو کار وبا تقوى باشد وخداوند شرم دارد از اينکه امتى را که بامام منصوب از جانب خدا معتقد است عذاب کند هر چند آن امت در کارهايش ستمکار وبد کردار باشد.


      ادامه مطلب


      9- عثمان بن ابى شيبه گفت: حديث کرد مارا حاتم بن اسماعيل از مهاجر بن مسمار(1) از عامر بن سعد که گفت: بتوسط غلامم بجابر بن سمره نوشت که چيزيرا بمن بازگو که خودت از رسول خدا صلى الله عليه وآله شنيده باشي. بمن نوشت: عصر همان جمعه اى که اسلمى سنگ سار شد(2) از رسول خدا شنيدم که ميفرمود اين دين هميشه بر پا خواهد بود تا روز قيامت ودوازده خليفه براى مردم خواهد بود که همگى از قريشند وحديث را تا آخر ذکر کرده است(3) واز عباد بن يعقوب(4) نقل است که گفت: حديث کرد مارا حاتم بن اسماعيل با سند خودش مانند همين روايت را. واز محمد بن عبد الله بن عبد الحکم نقل شده که گفت: حديث کرد مارا ابن ابى فديک ازابن ابى ذئب(5) از مهاجر بن مسمار با سند خودش مانند همين حديث را.


      ادامه مطلب

      سر فرمان به ملائكه در سجود به آدم‏

      خداى تعالى به دليل تعظيم آدم، فرشتگان را به سجود به آدم فراخواند، و از چشمان ايشان، حقيقتى را نهان داشت و آن حقيقت اين بود كه خداى تعالى ارواح حجج الهى را در صلب آدم قرار داده بود. پس آن سجود براى خداى تعالى، عبوديت؛ و براى آدم طاعت؛ و براى آنچه در صلب آدم قرار داشت، تعظيم و تكريم بود. اما ابليس به جهت حسد به آدم، از سجده به او خوددارى كرد، زيرا ارواح حجج الهى را در صلب آدم قرار داده بود، نه در صلب او، و بخاطر اين حسد و خوددارى كافر شد و 


      ادامه مطلب

      38- خبر داد ما را محمد بن عثمان او گفت: حديث کرد ما را احمد بن ابى خيثمه او گفت حديث کرد ما را فضل بن دکين(1) او گفت: حديث کرد ما را فطر او گفت: حديث کرد ما را ابو خالد والبى) او گفت: شنيدم جابر بن سمره سوائى ميگفت: رسول خدا صلى الله عليه وآله فرمود: هر کس که با اين دين ستيزد نتواند زيانى بان برساند تا آنکه دوازده خليفه که همگى از قريش خواهند بود بگذرند. وروايات در اينمعنى (از طريق سنيان) بسيار است(2) که دلالت دارد بر اينکه مقصود رسول خدا صلى الله عليه وآله آن بوده است که دوازده نفر را تعيين فرموده باشد که خليفه آنحضرت خواهند بود. واينکه آنحضرت در پايان حديث اول فرمود: (سپس آشوب ميشود) بهترين دليل است بر آنچه در روايات پى در پى رسيده است که پس از وقوع غيبت ويا رفتن قائم پنجاه سال آشوب بر پا خواهد بود 


      ادامه مطلب

      23- خبر داد ما را محمد بن همام او گفت: حديث کرد از براى ما ابو على حسن بن على بن عيسى قوهستانى او گفت: حديث کرد از براى ما بدر بن اسحاق ابن بدر انماطى در سوق الليل مکه بسال 256 واو پير مردى بود ارزنده واز برادران فاضل ما بود واز اهل قزوين بود او گفت: حديث کرد از براى من پدرم اسحاق بن بدر او گفت: حديث کرد مرا جد من بدر بن عيسى(1) او گفت: از پدرم عيسى بن موسى که مرد با هيبتى بود پرسيدم وگفتمش از تابعين که را ديده اي؟ گفت نمى فهمم (بمن) چه ميگوئى ولى در کوفه بودم شنيدم که در مسجد جامع کوفه شيخى از عبد خير روايت ميکرد که او گفت شنيدم امير المومين على بن ابى طالب صلوات الله عليه ميفرمود: رسول خدا صلى الله عليه وآله مرا فرمود:اى على امامان بار شد ورهبر ومعصوم از فرزندان تو يازده امام است(2) وتو نخستين آنانى وآخرينشان نامش نام من است خروج ميکند وزمين را پر از داد ميکند همانطور که از ستم وبيداد پر شده باشد چه بسا که کس بنزدش ميايد ومال هم چنان روى هم انباشته شده است عرض ميکند اى مهدى مرا چيزى عطا فرما واو ميگويد هر چه خواهى برگير.


      ادامه مطلب


      الخليفة قبل الخليقة

      أما بعد فإن الله تبارك و تعالى يقول فى محكم كتابه وَ إِذْ قالَ رَبُّكَ لِلْمَلائِكَةِ إِنِّى جاعِلٌ فِى الْأَرْضِ خَلِيفَةً الآية فبدأ عز و جل بالخليفة قبل الخليقة فدل ذلك على أن الحكمة فى الخليفة أبلغ من الحكمة فى الخليقة فلذلك ابتدأ به لأنه سبحانه حكيم و الحكيم من يبدأ بالأهم دون الأعم و ذلك تصديق قول الصادق جعفر بن محمد (ع) حيث يقولالحجة قبل الخلق و مع الخلق و بعد الخلق


      ادامه مطلب

      9- وبهمين اسناد از عبد الرزاق بن همام که گفت: حديث کرد ما را معمر بن راشد از ابان بن ابى عياش واو از) سليم بن قيس هلالى که گفت: هنگاميکه در رکاب امير المومنين از صفين باز ميگشتيم على عليه السلام در نزديکى دير يک نصرانى فرود آمد که ناگاه پير مردى از دير بيرون آمد خوش رو خوش هيکل وخوش سيما که کتابى بهمراه داشت وبخدمت امير المومنين عليه السلام آمد وسلام کرد وسپس گفت: من از نسل يکى از حواريين عيسى بن مريم هستم که 


      ادامه مطلب

      واما آنچه از ياد آورى وفراموشى پرسيدى همانا قلب آدمى در حقه اى است وبر سر آن حقه طبقى نهاده شده است هنگامى که بر محمد وآل محمد درود تمامى فرستاده شود آن طبق از روى آن حقه برداشته مى شود ودل روشن مى شود وآنچه فراموش شده است بياد آدمى ميايد واگر او درود بر محمد وآل محمد نفرستاد ويا از درود بر آنان کم کرد وپاره اى را نگفت آن سرپوش بر آن حقه ميافتد ودل تاريک مى گردد وآدمى باشتباه افتد وآنچه را که مى داند فراموش ميکند.


      ادامه مطلب

      سپس خداى عز وجل فرمود: (وکان الشيطان للانسان خذولا)(1) شيطان هميشه موجب خذلان آدمى است) پس هم صحبت ودوستيکه او را در دار دنيا از ذکر گم کرده ودر آخرت خوار وزبونش ساخته ودوستى وهم صحبتى اش بحال او سودى نداشت تا آنجا که آنروز هر يک خود را از ديگرى بدور داشته است همانا همان مصاحبت شيطانست، سپس خداى عز وجل از زبان پيغمبرش صلى الله عليه وآله که در روز قيامت مى گويد، حکايت ميکند که: (وقال الرسول يا رب ان قومى اتخذوا هذا القرآن مهجورا)(2) رسول گويد: پروردگارا قوم من اين قرآنرا مهجور کردند يعنى همان قرآنى که تو دستور فرموده بودى که آن را با اهل بيت من بدست داشته باشند واز آندو پراکنده نشوند مهجور ساختند. مگر اينهمه خطاب واينهمه ملامت نه براى مردمى است که قرآن بر زبان پيغمبر براى آنان وديگران نازل شده؟ آنانيکه افراد اين امتند وبر عترت پيغمبرشان ستم کردند وکتاب خدا را پشت سر انداختند. 


      ادامه مطلب

      كتانى مالكىوى در كتاب ((نظم المتناثر من الحديث المتواتر)) بعد از سرشمارى بيست تن از صحابه كه روايات مربوط به مهدى را روايت كرده اند مى گويد: ((تنى چند از حافظ سخاوى نقل كرده اند كه آن روايات ، متواتر است و سخاوى اين مطلب را در كتاب ((فتح المغيث )) آورده و آنرا از ابوالحسن آبرى نقل كرده است كه روايت آن را اول اين رساله آمده است . و در تاءليفى از ابوالعلاء ادريس حسين عراقى ، درباره مهدى چنين آمده است : مسلما روايات وى متواتر و يا نزديك به تواتر است و اضافه مى كند كه چند تن از حافظان و ناقدان روايت ، درباره بخش اول آن (متواتر) نظر قطعى داده اند...))


      ادامه مطلب

      پاسخ ‌هاى محكم اهل سنت به ترديد كنندگان در عقيده به مهدىبرگرفته از كتاب : عصر ظهوربا گذشت زمان ، عقيده به حضرت مهدى (عليه السلام ) از عقائد ثابت اسلامى شد كه علماى اهل سنت و عموم آن مردم براين عقيده چنان هماهنگى و توافق يافتند كه اگر مخالفى پيدا مى شد و آنرا انكار مى كرد و يا در آن ترديد و شبهه ايجاد مى كرد، دانشمندان و محققان با او به مخالت برخاسته و پاسخگوى وى بودند، زيرا آن شخص به حقيقت ، در يكى از عقائد مسلم اسلام كه روايات آن در حد تواتر از رسول صلى الله عليه و آله رسيده و ثابت شده است ، ترديد كرده بود.


      ادامه مطلب

      مقام حضرت مهدى (ع ) در پيشگاه پروردگاربرگرفته از كتاب : عصر ظهورپيش از آنكه پاره اى از روايات و دعاها و زيارتهايى را كه نمونه هايى از اعتقاد و عواطف ما نسبت به حضرتش ارواحنافداه مى باشند بياوريم ، مناسب است ، اندكى از روايت هائى را كه نشانگر مقام و مرتبه آن بزرگوار مى باشد يادآور شويم . در منابع شيعه و سنى آمده است كه مقام و منزلت او در پيشگاه خداوند بس بزرگ و رفيع است او سرور و سالار دنيا و آخرت و از سروران اهل بهشت و طاوس بهشتيان است جامه هاى درخشنده اى از نور الهى بر تن دارد و الهام گيرنده و هدايت شده از سوى خداوند است ، هر چند پيامبر محسوب نمى شود، خداى سبحان كرامت ها و نشانه هاى معجزات بسيارى را به دست وحى جارى مى سازد.


      ادامه مطلب

      دگرگونى زندگى مادى و ايجاد رفاه .برگرفته از كتاب : عصر ظهوراز نكات بارز در روايات مربوط به حضرت مهدى (ع ) رفاه اقتصادى و پيشرفت تكنولوژى در حكومت جهان اوست . بويژه زمانيكه صدور اين روايات را در عصر پيامبر و پيش از تحولاتى كه امروز در علوم طبيعى پديد آمده است بدانيم كه زندگى مادى بشر را در مراحل نوينى قرار داده كه در بسيارى از پديده هاى زندگى روزمره و زندگى اجتماعى و اوضاع بين المللى ، نسبت به قبل تفاوت دارد، بعلاوه ، نوع زندگى مادى اى كه متون روايات از آن در عصر امام (ع ) سخن مى گويد: از آنچه كه در عصر خود مى شناسيم بسيار بزرگتر است و آنچه ما را به آن پايه از رفاه مى رساند، تحول علوم با تلاش و كوشش عادى بشر است ... و اينك پاره اى از رواياتى كه در اين زمينه آمده است :


      ادامه مطلب

      قرارداد صلح و آتش بس بين امام (ع ) و غربيانبرگرفته از كتاب : عصر ظهورروايات مربوط به اين صلح فراوان است و دلالت دارد بر اينكه اين قرار داد صلح و عدم تجاوز و همزيستى مسالمت آميز بر اساس يك پيمان و قرار داد خواهد بود و بنظر مى رسد كه هدف امام (ع ) از اين پيمان ايجاد زمينه و فرصت عمل براى حضرت مسيح (ع ) است تا بتواند به روال طبيعى در هدايت ملل غربى گام بردارد و تحولى در عقايد و سياست آنها در اين فرصت بوجود آورد و انحرافات حكومت ها و تمدن هاى غرب را برملا سازد.


      ادامه مطلب

      حضرت مهدى عليه السلام در ايران و عراقبرگرفته از كتاب : عصر ظهوردر روايات پيرامون حركت مهدى عليه السلام از حجاز، تفاوت هايى بچشم مى خورد. روايات موجود در منابع شيعه بطور عموم مى گويد: امام عليه السلام مستقيما از حجاز رهسپار عراق مى گردد و برخى مى گويند: مستقيما از مكه وارد آن سامان مى شود، اين مطلب روايتى را كه از روضه كافى گذشت تاءييد مى كند به اينكه امام عليه السلام لشكرى را به سوى مدينه گسيل مى دارد... امام بيان كلى روايات منابع اهل سنت اين است كه حضرت از مكه به شام و قدس مى رود و برخى ديگر بيانگر اين است كه حضرت نخست به عراق و سپس بسوى شام و قدس حركت مى نمايد.


      ادامه مطلب

      (اى پيامبر) حق آمد و باطل نابود شدبرگرفته از كتاب : عصر ظهورروايات ، در مورد كيفيت آغاز نهضت ظهور و زمان آن ، اندكى با هم تفاوت دارند ولى آنچه بهتر به نظر مى رسد اين است كه امام عليه السلام نخست در ميان سيصد و سيزده تن از ياران خود ظهور مى كند آنگاه غروب نهم محرم ، يك يك داخل مسجدالحرام شده و نهضت مقدس خود را بعد از نماز عشاء با ارسال پيام براى اهل مكه آغاز مى كند. سپس ياران او در آن شب بر حرم و شهر مكه مسلط مى شوند... و در روز دوازدهم محرم پيام خود را متوجه جهانيان به زبان و لغت آنان مى نمايد...


      ادامه مطلب

      گرد آورى يارانبرگرفته از كتاب : عصر ظهورشايسته است به چند امر پيرامون ياران امام مهدى عليه السلام توجه داشته باشيم . از آن جمله شمار و تعداد آنهاست كه در منابع شيعه و سنى به عدد ياران پيامبر صلى الله عليه و آله در جنگ بدر يعنى سيصد و سيزده تن ذكر شده است ، اين امر نشانه شباهت زياد بين بوجود آمدن اسلام نخستين كه بدست پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله جد بزرگوار او انجام گرفت و بين تجديد حيات اسلام كه توسط حضرت مهدى عليه السلام انجام مى پذيرد، مى باشد. بلكه در روايت آمده است كه قوانين و موارد آزمايش متعددى را كه ميان ياران پيامبران گذشته صلوات الله عليهم رايج و جارى بوده ، بر ياران مهدى عليه السلام نيز واقع خواهد شد در اين زمينه امام صادق عليه السلام فرمود:


      ادامه مطلب

      بحران حكومت در حجازبرگرفته از كتاب : عصر ظهورروايات منابع شيعه و سنى در مورد طليعه ظهور حضرت مهدى (ع ) در حجاز، كه پيدايش خلاء سياسى و كشمكش بين قبائل بر سر فرمانروائى است همداستانند.
      و اين حادثه در پى مرگ پادشاه و يا خليفه اى رخ مى دهد كه با مردن او گشايش و توسعه در امور بوجود مى آيد و برخى روايات ، وى را ((عبدالله )) مى نامد و بعضى ديگر مرگ او را در روز عرفه تعيين مى كنند، كه حوادثى پياپى در حجاز پس از مرگ او تا خروج سفيانى و نداى آسمانى و درخواست نيرو از سوريه از سوى حجاز و سرانجام ظهور حضرت مهدى (ع ) بوقوع مى پيوندد. در اين زمينه امام صادق (ع ) مى فرمايد:


      ادامه مطلب

      نهضت ظهور مقدسكامل شدن نهضت حضرت مهدى در مدت چهارده ماهبرگرفته از كتاب : عصر ظهورروايات ، دلالت دارد كه نهضت و انقلاب مقدس حضرت مهدى (ارواحنا فداه ) در مدت چهارده ماه كامل مى گردد، در شش ماهه اول ، امام عليه السلام در اضطراب و نگرانى به سر مى برند و حوادث را به طور نهان ، توسط ياران خود رهبرى مى كند و در هشت ماه بعدى در مكه ظهور مى كند و رهسپار مدينه و آنگاه راهى عراق و قدس مى گردد و با دشمنان خود وارد نبرد مى شود، جهان اسلام را به طور يكپارچه تحت فرمان و اطاعت خود در مى آورد: آنگاه با روميان (غربيها) پيمان آتش بس مى بندد، چنانكه خواهد آمد.


      ادامه مطلب

      روايت : پرچمهاى خراسان تا قدسبرگرفته از كتاب : عصر ظهور

      آنان كه با خون ، ره به ديو و دد گرفتند
      درس شهادت از ((قم )) و ((مشهد)) گرفتند
      آغوش بگشادند هر تير بلا را
      تا متصل سازند ((طوس )) و ((كربلا)) را

      اين روايت را عده اى از علماء و اهل سنت ، مانند ترمذى در سنن خود ج 3 ص 362 و احمدبن حنبل در مسندش و ابن كثير در كتاب نهايه خود و بيهقى در كتاب خود بنام دلائل و غير آنان ...نقل كرده اند و حضرمى در كتاب خود بر رد ابن خلدون ، آنرا صحيح دانسته (تصديق كرده كه روايت موثقه است ) عين عبارت حديث اين است :


      ادامه مطلب

      روايت : اهل مشرق و پرچمهاى سياهبرگرفته از كتاب : عصر ظهوراين حديث در منابع شيعه و سنى وارد شده است و به عنوان روايت درفش هاى سياه و روايت اهل مشرق و روايت آنچه را كه اهل بيت پيامبر صلى الله عليه و آله بعد از وى با آنان روبرو مى شوند، شناخته شده است از طرفى آن را منابع گوناگون از عده اى از صحابه با اندكى تفاوت ، در بين الفاظ و فقرات آن نقل كرده اند. برخى ديگر از روايات بخش هايى از آن را روايت كرده و تعدادى از آن منابع تصريح نموده اند كه راويان اين خبر همه ، ثقه هستند.


      ادامه مطلب

      روايت : آيا مردم ، كسانى جز فارسيان و روميان اند؟برگرفته از كتاب : عصر ظهورابونعيم در كتاب خود، اين روايت را از ابوهريره نقل كرده كه پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود:
      ((امت من آنچه را امتهاى گذشته و نسل هاى قبل از آنان گرفته اند وجب به وجب و متر به متر خواهند گرفت . گفته شد: يا رسول الله همانگونه كه فارس و روم انجام دادند؟ حضرت فرمود: مردم كدامند غير از فارس ها و روميان )) (272)


      ادامه مطلب

      يرانيان و نقش آنان در دوران ظهورمقدمهبرگرفته از كتاب : عصر ظهورقبل از پيروزى انقلاب اسلامى ايران ، كشور ايران در تصوّر غربيها پايگاهى حياتى ، آنهم در مرز شوروى و در قلب جهان اسلام به حساب مى آمد و از ديدگاه مسلمانها كشورى اسلامى و اصيل به شمار مى رفت كه ((شاه )) سرسپرده غرب و هم پيمان اسرائيل بر آن حكومت مى كرد و براى خودش ‍ خدمتى به اربابانش ، كشورش را دربست در اختيار و خدمت آنان قرار داده بود.


      ادامه مطلب

      مرحله چهارم : آزاد شدن عراق به دست حضرت مهدى عليه السلامبرگرفته از كتاب : عصر ظهوردر زمينه ورود حضرت مهدى عليه السلام به عراق و آزاد ساختن آن از باقيمانده نيروهاى سفيانى و گروهكهاى متعدد خوارج و پذيرفتن آن كشور به عنوان پايگاه دولت و مركز حكومت خويش ، روايات فراوانى وجود دارد.


      ادامه مطلب

      حسنى و شيصبانى و عوف سلمىبرگرفته از كتاب : عصر ظهوردر تعدادى از روايات سخن از حسنى به ميان آمده است كه اشاره دارد، وى حركتى را در عراق آغاز مى نمايد اما اين روايات نياز به دقت بيشتر دارد چرا كه اين احاديث نام سه نفر، حسنى مدينه ، حسنى مكه و حسنى عراق را بيان مى كند، همچنين حسينى خراسانى كه در منابع حديث اهل سنت و برخى منابع خبرى شيعه ((حسنى )) ناميده شده است و هم اوست كه در سال ظهور حضرت مهدى عليه السلام با سپاهيانش وارد عراق مى گردد بنابراين احتمال دارد مراد از روايات مربوط به جنبش حسنى در عراق ، همين قيام و حركتش باشد و احتمال اينكه حسنى ديگرى قبل از او باشد نيز وجود دارد.
      امام شيصبانى ، در مورد اين شخص روايتى از كتاب غيبت نعمانى كه از منابع درجه اول حديث مى باشد از جابربن يزيد جعفى نقل شده است كه گفت : از امام باقر عليه السلام در مورد سفيانى سؤ ال كردم حضرت فرمود:


      ادامه مطلب

      مهدویت


      درباره ما

      با ارئه آیات و روایات آخر الزمان امید است قلوب منتظران آن حضرت شاد وآمادگی آنها جهت یاری و جانفشانی در رکاب حضرت حجت (عچ) به حد کمال برسد انشا الله

      نظرسنجی

      تا چه اندازه مطالب سایت برای شما مفید است ؟