ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

  • مهدویت
  • مهدویت 1612
  • آیت الکرسی 3
  • فضیلت صلوات 11
  • فضیلت نماز جمعه 2
  • عکس های دیدنی 32
  • عکس های مذهبی 12
  • گنجینه احادیث 7
  • فضیلت زیازت عاشورا 2
  • قضاوتهای امیر المومنین علی علیه السلام 14
  • ذکر 2
  • نماز 1
  • شگفتیها و عجایب دنیا در بعد از ظهور امام زمان علیه السلام 3
  • خمس 0
  • خاورمیانه و آخر الزمان
  • شام و آخر الزمان 126
  • حجاز و آخر الزمان 95
  • عراق و آخر الزمان 57
  • وهابیت و آخر الزمان 140
  • ایران و آخر الزمان 189
  • یمن و آخر الزمان 52
  • اردن و آخرالزمان 18
  • آخرالزمان و فلسطین 14
  • مصر و آخر الزمان 21
  • فلسطین و آخر الزمان 13
  • یهود و آخر الزمان 24
  • سقوط اسرائیل 19
  • علائم ظهور
  • خروج سفیانی 26
  • خروج خراسانی 6
  • خروچ یمانی 6
  • خسف بیدا 2
  • قتل نفس زکیه 2
  • صیحه ی آسمانی 8
  • مذهبی
  • عاشورا 50
  • امام رضا (ع) 13
  • امام علی علیه السلام 14
  • پیشگوییهای ظهور
  • امام خمینی 7
  • امام خامنه ای 6
  • شاه نعمت الله ولی 1
  • سید احمد علی خسروی 1
  • نوستر آداموس 3
  • علمائ و بزرگان 4
  • آیت الله ناصری 2
  • قرآن 5
  • مبشرات ظهور 9
  • آموزش
  • کتاب
  • عصر ظهور 27
  • الملاحم والفتن يا فتنه وآشوبهاى آخر الزمان 8
  • کتاب غیبت نعمانی(محمد ابن ابراهیم نعمانی ) 1
  • کمال الدین و تما م النعمه(شیخ صدوق) 1
  • آمارگیر

    • :: آمار مطالب
    • کل مطالب : 1686
    • کل نظرات : 134
    • :: آمار کاربران
    • افراد آنلاين : 3
    • تعداد اعضا : 12
    • :: آمار بازديد
    • بازديد امروز : 80
    • بازديد ديروز : 142
    • بازديد کننده امروز : 72
    • بازديد کننده ديروز : 73
    • گوگل امروز : 0
    • گوگل ديروز: 0
    • بازديد هفته : 295
    • بازديد ماه : 80
    • بازديد سال : 12,740
    • بازديد کلي : 362,864
    • :: اطلاعات شما
    • آي پي : 3.15.10.137
    • مرورگر : Safari 5.1
    • سيستم عامل :

    کدهای اختصاصی

    پيامبر اكرم (ص) فرمودند : آدمي تعجب مي كند از وفور ايمان مردم

    آخرالزمان كه پيامبري را نديدند و امام آسماني را زيارت نكردند و تنها

    ايمان به سطوري مي‌آورند كه بر روي كتاب‌هاي باقيمانده از وحي

    و كلمات معصومين نقش بسته است.         كتاب حكيم

    امام علي (ع) فرمودند : برای صاحب‌الزمان ، غيبتي است عظيم كه بايد

    در محور ايمان راسخ بود؛ زيرا كه خيلي‌ها از ما جدا مي‌شوند، حتي

    آنها كه به مقامات بلند رسيده‌اند. اصول كافي، جلد 1

    امام محمد باقر (ع( فرمودند : ايام‌الله سه روز است، يكي روز ظهور

    حضرت قائم ( عج) و ديگري روز رجعت و سومي روز قيامت است   .

    كتاب حكيم

    امام جعفرصادق (ع) فرمودند : خداي تعالي اصحاب قائم (عج) ما را در

    يك لحظه مانند ابرهاي پراكنده جمع مي‌كند و اصحاب امام زمان (عج)

    برابرند با سپاه اسلام در جنگ بدر كه 313 نفر بودند. كتاب حكيم

    امام جعفر صادق (ع) فرمودند : در قيام آن سرور اولياء جمله مفسدين و

    بدخواهان و غاصبين حقوق اهل‌بيت نابود خواهند شد. كتاب حكيم

    امام موسي كاظم (ع) فرمودند : خداوند به هنگام ظهور قائم (عج) دين حق

    را بر جمع اديان باطله پيروز مي‌گرداند. كتاب حكيم

    امام محمد باقر (ع) فرمودند : اصلاحات قائم به مساجد نيز مي ‌رسد و هر

    مسجدي كه ظواهرش اشرافي و اعياني باشد، در روز رهايي ويران

    مي ‌شود.            بشارت الاسلام، ص 235

    امام جعفر صادق (ع) فرمودند : اين امر مقدس (ظهور) به وقوع نمي‌پيوندد؛

    مگر زماني كه تمامي گروه‌ها به حكومت برسند و خود را نشان دهند،

    تا آن كه نگويند كار امام را ما نيز مي توانستيم انجام دهيم .

    كتاب ميزان الحكمة

    امام جعفر صادق (ع) فرمودند : زماني قيام صورت مي‌گيرد كه جهان

    بشريت به يك سوم جمعيت، تقليل يافته باشد و امواج بلاياي طبيعي

    دو سوم را نابود كند.          منتخب الاثر، ص 453

    احادیث دیگر در این مورد از حضرت صادق(ع) : این امر نخواهد شد

    ( امر ظهور امام زمان (عج) ) تا دوثلث مردم از بین بروند(دو سوم از بین

    بروند) < اشاره به چگونگی از بین رفتن نشده پس می تواند رفتن به

    معناهای متفاوتی باشد رفتن به وسیله ی قتل ، بیماری ،کافر شدن،

    بی ایمانی ،... >

    عرض کردند كه اگر دوثلث مردم بروند چه ميماند فرمودند آيا راضي نيستيد

    كه ثلث باقي باشيد .ودر احادیثی دیگرروایت شده که از هفت نفر پنج

    نفر بروند یا نه عشر مردم بروند.

    امام جعفر صادق (ع) فرمودند : نوروز، تنها در زمان ظهور قائم ما اهل بيت،

    واقعيت مي‌يابد كه خداوند ما را بر تمامي خبائث و رذائل مسلط مي‌گرداند.

    بحارالانوار، جلد 52

    روايت شده است از حضرت صادق عليه السلام : روز نوروز روزي است

    كه ظاهر ميشود در آن قائم ما اهل بيت و خداوند او را بر دجال ظفر دهد ....

    روایتی است از حضرت صادق عليه السلام  :

    كه خروج كند قائم ما اهل بيت روز  جمعه.

    در حديثي ديگر است كه حضرت صادق علیه السلام  فرمودند: قائم خروج

    كند در روز شنبه روز عاشورا روزي كه حسين عليه السلام در آن

    كشته شد.

    حضرت صادق عليه السلام فرمودند :

    كه قائم خروج نكند مگر در طاق از سالها (طاق یعنی فرد)

    نشانه های ظهور

    امام صادق علیه السلام در این مورد فرمودند:

    خـمـس قـبل قیام القائم علیه السلام :

    الیمانی و السفانی و المنادی ینادی من السماء و خسف بالبیداء و قتل

    النفس ‍ الزکیة امام(ع) در ادامه فرمودند: قـبـل قـیـام القـائم خـمـس

    عـلامـات مـحـتـومـات : الیـمـانـی و السـفـیـانـی و الصـیـحـة و قتل النفس

    الزکیة و الخسف بالبیداء. و نیز فرمودند: النداء المحتوم و السفیانی من

    المحتوم و خسف البیداء من المحتوم و الیمانی من المحتوم و قتل الفنس

    الزکیه من المحتوم

    منابع:

    1- اکـمال الدین ، صدوق ، ج 2، ص 649، غیبت طوسی ، ص 267،با اندک تفاوت در ترتیب علائم پنجگانه و بحارالانوار، ج 52، ص 203. 
    2- اکمال الدین ، ج 2، ص 650 و بحار الانوار، ج 52، ص 204. 
    3- غیبت نعمانی ، ص 252 و 257، و بحارالانوار، ج 52

    اما آنچه از احادیث به طور کلی معلوم است و از علایم حتمی ظهور است :

    - بیرون آمدن سفیانی از شام        -  دجال        - ندای آسمانی

    -  ندای آسمانی دیگردر ماه رمضان                  - قتل نفس زکیه

    - خسف در بیداء                       -  بیرون آمدن یمانی در یمن

    و از حضرت امير عليه السلام روایتی است كه ده چيز است

    كه پيش از قيام ساعت( قیامت) لابد از آن است (باید اتفاق بیفتد ) :

    1. سفياني  2.دجال  3.دخان  4.خروج قائم 5.طلوع شمس از مغرب

    6.نزول عيسي            7.فرو رفتن زمين بمشرق

    8.فرو رفتني ديگر بجزيره عرب

    9.آتشي كه بيرون آيد از قعر عدن براند مردم  را بسوي محشر

    10.(در این حدیث ذکر نشده)                          

    و در روايتي ديگراز امام علی (ع) است كه فرمودند :

    پيش از ظهور قائم مرگي قرمز است و مرگي سفيد ......

    در روايتي از حضرت امير عليه السلام كه قائم ظاهر نخواهد شد

    مگر آنكه سرخي در آسمان ظاهر شود و آن اشك  حاملان

    عرش است بر اهل زمين.

    و در روايتي فرمودند كه از براي ظهور امام ده علامت است

    اول آنها طلوع ستاره ذوذنب است و در آنوقت هرج و مرج ميشود و

    از علامت تا علامت عجب است پس چون علامات ده‌ گانه بگذرد ظاهر

    شود آن ماه درخشان و  تمام ميشود كلمه اخلاص بر توحيد.

    تعریفی از دابة الارض

    در کتاب اکمال الدین (حدیث طولانی از امام علی علیه السلام )

    ...........آگاه باشيد كه بعد از آن طامه كبري است عرض كردند آن چيست

    فرمود خروج دابة الارض از نزد صفا كه با اوست خاتم سليمان و عصاي

    موسي خاتم را بر روي هر مؤمن ميگذارد نقش ميشود كه اين مؤمن است

    حقاً و مي‌گذارد بر روي كافر نقش ميشود اين كافر است حقاً حتي آنكه

    مؤمن ندا ميكند كه واي بر تو اي كافر و كافر ندا ميكند كه خوشا بحال تو

    اي مؤمن كاش من امروز مثل تو بودم و فايز ميشدم بفوز عظيمي پس آن

    دابه سر خود را بلند ميكند كه اهل ميان مشرق و مغرب او را مي‌بينند

    باذن الله و اين حكايت بعد از آن است كه آفتاب از مغرب طلوع كند پس

    در آن وقت توبه برداشته ميشود پس نه توبه قبول ميشود و نه عمل بلند

    مي‌شود و كسي كه پيشتر ايمان نياورده آن روز ايمان آورد نفع باو نكند

    پس فرمود كه ديگر از بعد از اين سؤال نكنيد كه حبيبم صلي الله عليه و آله

    عهد كرده است با من كه بغير از عترتم باحدي خبر ندهم .

    سفیانی

    ازامام باقرعليه السلام روايت شده است که فرمودند:  اگر سفياني را

    مشاهده کني، در واقع پليدترين مردم را ديده اي. وي داراي رنگي بور و

    سرخ و کبود است، هرگز سر به بندگي خدا فرو نياورده مکه و مدينه را

    نديده است مي گويد: پروردگارا انتقام من با آتش ‍ است .

    بحار الانوار/ج52/ص 354

    در حديث ديگري از امام صادق(عليه السلام) :  

    انا و آل ابي سفيان اهل بيتين تعادينا في اللّه : قلنا صدق اللّه وقالوا کذب

    اللّه :قاتل ابوسفيان رسول اللّه(صلي الله عليه وآله وسلم) و قاتل معاوية

    علي بن ابي طالب(عليه السلام) و قاتل يزيد بن معاوية الحسين بن علي

    (عليه السلام) و السّفياني يقاتل القائم؛

    ما و خاندان ابوسفيان دو خاندانيم که در مورد برنامه هاي الهي با هم

    مخالفت داريم: ما گفته هاي پروردگار را تصديق کرده ايم و آنها تکذيب کردند.

    ابوسفيان با رسول خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) مبارزه کرد; ومعاويه با

    علي بن ابيطالب(عليه السلام); و يزيد با حسين بن علي(عليه السلام);

    وسفياني با امام قائم مبارزه خواهد کرد.

    بحار الانوار/ ج 52 /ص 190

    از جمله در روايتي از امام علي بن الحسين(عليه السلام) نقل شده:

    امر السّفياني حتم من اللّه ولايکون قائم الاّ بسفياني

    ظهور سفياني از مسائل حتمي و مسلّم است ....

    بحار الانوار/ ج 52/ص182

    دجال

    ودر روایتی که در چند کتاب معتبر از جمله بحار الانوار و اکمال آمده است

    روایت شده از امام علی(ع) در باره ی دجال و ویژگی های آن :

    ............. پس برخواست اصبغ بن نباته و عرض كرد يا اميرالمؤمنين

    دجال كيست فرمود :*شقي (بدبخت) كسي است كه او را تصديق كند و

    سعيد(سعادتمند) كسي است كه او را تكذيب كند* از دهی(روستایی) که

    به نام یهودیه معروف است واز شهری به نام اصبهان بیرون می آید

    (خود را نشان میدهد)* چشم راستش کور است* و چشم دیگرش در

    پیشانی است درخشان مانند ستاره صبح و سرخ است میان دو چشمش

    که در آن نوشته شده است کافركه هر كس آن را ميخواند(یا میتواند بخواند)

    * به تمامی دریاها خواهد رفت * و آفتاب با او سیر می کند (حرکت میکند)*

    در جلوی آن کوهی است از دود و پشت سرش کوهی است سفید که به

    نظر می رسد طعام وغذا است* در سال قحط و قحطی بیرون می آید *

    بر خری خاکستری رنگ سوار است* گام خرش یک میل است* زمین

    برایش پیچیده می شود* از جایی به جایی نمی رود مگر آنکه آبهای آنجا

    فرو می رود وخشکیده می شود تا روز قیامت * با صوتش ندا میکند  كه

    جميع جن و انس و شياطين مي‌شنوند ميگويد بشتابيد بسوي من دوستان

    من انا الذي خلق فسوّي قدّر فهدي انا ربكم الاعلي و او دروغ میگوید و

    دشمن خداست............... و خدا او را میکشد در شام بر گردنهٔ كه

    معروف به افيق است سه ساعت از روز جمعه رفته بر دست كسي كه

    مسيح در پشت سر او نماز ميكند (یعنی به دست امام زمان (عج)

    که حضرت عیسی در پشت سر ایشان نماز می خوانند کشته

    می شود ) ....

    مطلبی دیگر  برای دجال : آنچه از روايات برميآيد آنست هر پيغمبري امت

    خود را از آن ترسانيده و خداوند آنرا بتأخير انداخته است تا باين امت و او

    هم در دهم جمادي‌الاولي كه روز خروج سفياني است خروج خواهد كرد از

    اصفهان از دهي كه مسمي به يهوديه است و در روايتي از سجستان خروج

    ميكند و ميشود كه اصلش سجستاني باشد يا وقت نهايت تسلطش از آنجا

    باشد و باين واسطه راست است كه از سجستان خروج كرده و لكن مظهر

    او از اصفهان باشد و آن شخصي است كه چشم راست ندارد و چشم ديگر

    او در پيشاني اوست روشن است مثل ستاره صبح در چشمش قطعه

    خوني باشد يعني قرمز است در پيشاني او نوشته است كه كافر حقاً

    همه افراد او را ميتوانند بخوانند پس گويا صفت كفار بر روي آنست كه خباثت

    و كثافت كفر باشد و سيماي كفار دارد كه همه كس آن را ميتوانند بخوانند

    همه جاي زمين از بر و بحر سير كند در پيش روي خود كوهي از دود نشان

    ميدهد و از پشت سر كوهي سفيد چنان بمردم مينماياند كه آن طعام است

    و در آن سال قحط شديد باشد و سوار است بر خري سفيد گام خرش يك

    ميل باشد زمين از براي او پيچيده شود بهيچ آبي نميگذرد مگر آنكه آن آب

    فرو ميرود و تا روز قيامت بيرون نميآيد ندا ميكند با صوت بلند خود كه ميان

    مشرق و مغرب ميشنوند از جن و انس و شياطين هر كه باشد ، ميگويد

    بشتابيد بسوي من اي دوستان من انا الذي خلق فسوي و قدر فهدي انا

    ربكم الاعلي يعني منم كسيكه خلق كرد و ساخت و مقدر كرد و هدايت

    نمود منم خداي اعلٰيِ شما و بيشتر تابعان او آن روز اولاد زنا و صاحبان طيلسانهاي سبزند و ظاهراً مراد يهود باشد و خداوند او را خواهد كشت بر

    گردنهٔ كه نام آن افيق است در روز جمعه سه ساعت از روز رفته و آن روز

    روز نوروزهم باشد و كشنده او حضرت صاحب‌الامر است و او را در كناسه

    كوفه به صلابه خواهندزد. بحار الانوار – ج52

    روایتی دیگر از کتاب اکمال

    ....................  پس فرمودند باصحاب خود ايها الناس خدا مبعوث نكرد

    پيغمبري مگر آنكه ترساند قوم خود را از دجال و آن را خداوند مؤخر كرده

    است تا امروز پس هر وقت كه امر او مشتبه شود بر شما بدانيد كه خداي

    شما يك چشم نيست او بيرون خواهد آمد سوار بر خري كه پهناي ميان دو

    چشمش يك ميل باشد بيرون ميآيدو با او بهشتي و جهنمي است و كوهي

    از نان و نهري از آب است بيشتر تابعان او يهودند و زنان و اعراب همه آفاق

    زمين را داخل ميشود مگر مكه و اطراف مكه را و مدينه و اطراف  مدينه را .

    چند نکته در مورد این حدیث یا احادیث مشابه : این احادیث چون منبع آنها معتبر است پس حتما

    درست می باشند اما افراد در رویارویی با این جور احادیث تفکرات مختلفی دارندهمان گونه که در

    فضای اینترنت دیده میشود عده ای این احادیث را سمبلیک و نمادین می دانند و عده ای به همان

    معنای ظاهر حدیث ، بر همین اساس عده ای دجال را یک فرد مشخص می دانند و عده ای دجال

    را فردی نمادین می دانند که می تواند تعدد هم داشته باشد و بیش از یک فرد باشد اما چیزی که

    مهم است که همه اینها احتمالاتی است که افراد مختلف میدهند و هر کدام می تواند درست و یا

    غلط باشد و نمیشود به طور یقین گفت که این احادیث سمبلیک است یا غیر سمبلیک .

    علایم نزدیک بودن ظهور

    واز کتاب اکمال نقل شده که حضرت امير عليه السلام خطبه خواندند پس

    حمد و ثناي خداوند را كردند و درود بر پيغمبر صلي الله عليه و آله فرستادند

    پس سه مرتبه فرمودند كه سؤال كنيد از من ايها الناس پيش از آنكه مرا

    نيابيد..........

    (درجواب فرد سوال کننده، امام علی (ع) علامـاتـی را ذکر کردند که از این قرارند):

    آن وقتی است كه مردم نماز را بميرانند(نمازنخوانند) * امانت را ضايع كنند

    (خیانت در امانت کنند) * دروغ را حلال شمرند * ربا بخورند * رشوه بگيرند

    *ساختمان های محکم بسازند * دین را به دنیا بفروشند * سفها را عامل

    كنند * با زنان شور كنند * قطع رحم نمايند * متابعت هواها كنند *خون را

    آسان شمرند * عقل ضعيف باشد *ظلم فخر باشد * اميران فاجر و وزيران

    ظالم و معرفان خائن و قراء فاسق باشند * ظاهر شود شهادت بي ‌جا *

    فجور كنند وبهتان و گناه و طغيان پيدا شود* قرآنها را زينت كنند و مساجد را

    نقش كنند و منارهاي بلند  سازند * شروران مكرّم باشند * صفوف جمع

    باشد و دلها مختلف و عهدها شكسته و روز موعود نزديك شود * زنان

    شريك مردان شوند در تجارت بجهت حرص و طمع بر دنیا * صداي فاسقان

    بلند باشد و گوش بسخن آنها دهند * كفيل و بزرگ قوم رذل‌تر آنها باشد* از

    فاجر بترسند بجهت تقيه از شرّش* دروغگو را تصديق كنند و خائن را امين

    شمرند* كنيزان خواننده و اسباب ملاهي بخرند * و لعنت كند آخر اين امت

    اولش را * زنان سوار زين شوند و زنان شبيه بمردان شوند و مردان شبيه

    بزنان * شاهد بي آنكه او را بشهادت طلبند شهادت دهد * طلب علم كنند

    نه براي دين(برای دنیا وغیره) * اختيار كنند عمل دنيا را برعمل آخرت *

    پوست ميش پوشند بر دل گرگ و دلهاشان گنديده‌تر از جيفه باشد و تلخ‌تر

    از صبر*  .....................و تا آخرحدیث که حدیثی طولانی است .

    ( ودر پایان این بخش یاد آور می شوم آنچه در این بحث گفته می شود باید از

    احادیث معتبر چهارده معصوم ( ع) و از منابع شیعه و علمای شیعه باشد و

    از خرافاتی که مسیحی ها به آن اعتقاد دارند یا در کتابشان است دوری شود

    تا اَراجیف آنها وارد شیعه   نشود و همچنین مطالب و خرافات دیگر ادیان و

    مذاهب و حتی اهل تسنن نباید داخل شود چون که امام زمان (عج)  در

    مبحث شیعه وجود دارد و نه در جایی دیگر، گرچه آنها هم مباحثی درباره ی

    موعود دارند اما هیچ ربطی به شیعیان ندارد مگر برای آوردن نمونه اعتقادات

    مشابه).

    و السلام .

    ارسال نظر

    کد امنیتی رفرش

    نظرات ارسال شده

    ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

    مهدویت


    درباره ما

    با ارئه آیات و روایات آخر الزمان امید است قلوب منتظران آن حضرت شاد وآمادگی آنها جهت یاری و جانفشانی در رکاب حضرت حجت (عچ) به حد کمال برسد انشا الله

    نظرسنجی

    تا چه اندازه مطالب سایت برای شما مفید است ؟