ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

  • مهدویت
  • مهدویت 1612
  • آیت الکرسی 3
  • فضیلت صلوات 11
  • فضیلت نماز جمعه 2
  • عکس های دیدنی 32
  • عکس های مذهبی 12
  • گنجینه احادیث 7
  • فضیلت زیازت عاشورا 2
  • قضاوتهای امیر المومنین علی علیه السلام 14
  • ذکر 2
  • نماز 1
  • شگفتیها و عجایب دنیا در بعد از ظهور امام زمان علیه السلام 3
  • خمس 0
  • خاورمیانه و آخر الزمان
  • شام و آخر الزمان 126
  • حجاز و آخر الزمان 95
  • عراق و آخر الزمان 57
  • وهابیت و آخر الزمان 140
  • ایران و آخر الزمان 189
  • یمن و آخر الزمان 52
  • اردن و آخرالزمان 18
  • آخرالزمان و فلسطین 14
  • مصر و آخر الزمان 21
  • فلسطین و آخر الزمان 13
  • یهود و آخر الزمان 24
  • سقوط اسرائیل 19
  • علائم ظهور
  • خروج سفیانی 26
  • خروج خراسانی 6
  • خروچ یمانی 6
  • خسف بیدا 2
  • قتل نفس زکیه 2
  • صیحه ی آسمانی 8
  • مذهبی
  • عاشورا 50
  • امام رضا (ع) 13
  • امام علی علیه السلام 14
  • پیشگوییهای ظهور
  • امام خمینی 7
  • امام خامنه ای 6
  • شاه نعمت الله ولی 1
  • سید احمد علی خسروی 1
  • نوستر آداموس 3
  • علمائ و بزرگان 4
  • آیت الله ناصری 2
  • قرآن 5
  • مبشرات ظهور 9
  • آموزش
  • کتاب
  • عصر ظهور 27
  • الملاحم والفتن يا فتنه وآشوبهاى آخر الزمان 8
  • کتاب غیبت نعمانی(محمد ابن ابراهیم نعمانی ) 1
  • کمال الدین و تما م النعمه(شیخ صدوق) 1
  • آمارگیر

    • :: آمار مطالب
    • کل مطالب : 1686
    • کل نظرات : 134
    • :: آمار کاربران
    • افراد آنلاين : 21
    • تعداد اعضا : 12
    • :: آمار بازديد
    • بازديد امروز : 721
    • بازديد ديروز : 153
    • بازديد کننده امروز : 473
    • بازديد کننده ديروز : 86
    • گوگل امروز : 0
    • گوگل ديروز: 0
    • بازديد هفته : 874
    • بازديد ماه : 3,630
    • بازديد سال : 16,290
    • بازديد کلي : 366,414
    • :: اطلاعات شما
    • آي پي : 18.188.90.148
    • مرورگر : Safari 5.1
    • سيستم عامل :

    کدهای اختصاصی


    ظهور موعود منتظر, امام مهدی (علیه السلام) نزدیک است

    عالم فرزانه شیخ عبدالحمید مهاجر عراقی، از سخنرانان سرشناس جهان عرب، که تحقیقات و تألیفات زیادی دارد، چندی قبل در سخنرانی با موضوع عصر امروز بیان داشته اند:

    همه ما می دانیم که در آخرالزمان زندگی می کنیم و ظهور موعود منتظر, امام مهدی (علیه السلام) نزدیک است و با نزدیکی ظهور آن حضرت, ظلم و فساد و همچنین فشار بر شیعه اهل بیت افزون می شود؛

    روند  پاکسازی زمین به عنوان مقدمه ای از روند مقدمه سازی ظهور شریف و مبارک آن حضرت, به خواست خدا در حال انجام شدن است؛ و همه آرزویم این است که شیعیان خود را برای همراهی امام به بهترین وجه آماده سازند.

    پس چگونه به زودی امام را ملاقات خواهیم کرد در حالیکه به گناه و معصیت آلوده ایم. از خداوند می خواهم که همه ما را هدایت فرماید و بر نصرت حق موفق مان بدارد و توبه ی ما را بپذیرد.


    منبع:

    ۱-سایت شیخ عبدالحمید مهاجر

     




    جنگ های آخرالزمانی عليه اسرائيل به پشت درب رسيده است.

    و اما يک بشارت متفاوت:

    «گرشون سالومون» يکی از رهبران يهوديان تندرو است که رئيس يک گروه افراطی ضداسلامی نيز می باشد. وی تمام تلاش خود را معطوف به اين ساخته که مسجدالاقصی (قبه الصخره يا حرم الشريف) را تخريب و به جای آن معبد سوم يهوديان را بنا کند. ميزان عداوت اين شخص نسبت به مسلمانان تا حدی است که دادگاهی در اسرائيل او و گروهش را از ورود به محوطه مسجدالاقصی ممنوع اعلام کرده است. وی چندی قبل در پيامی فوری به همه جهانيان چنين اعلام داشته است:

    فشار بر روی اسرائيل در اين روزگار از ناحيه شرق و غرب, نشان دهنده ی جنگ های آخرالزمانی ملت ها عليه اسرائيل است که پيامبران بنی اسرائيل آن را از پيش اعلام کرده بودند و هم اکنون به پشت درب رسيده است.

    اسرائيل و حتي تمام جهان, هم اکنون در حال تجربه ی بحرانی ترين زمان خود در طول تاريخ بشر است. ابرهای سياهی که در برابر اسرائيل قرار گرفته است, چه کساني هستند؟ رئيس جمهور ايران, احمدي نژاد, بارها و بارها اعلام کرده که هدف اصلی اش حذف اسرائيل از نقشه جهان است.

    قلب من گواهی می دهد که تمامی حوادث, چه طبيعی و چه حاصل از رفتارهای غيراخلاقی بشر و يا ترورهای بی رحمانه, همگی علايم هشدار دهنده ای از قريب الوقوع بودن قضاوت نهايی است.

    من از تمامی جهانيان می خواهم که هم اکنون و بدون هيچ تأخيری, به ما کمک کنند تا از اين بحرانی ترين رويداد تاريخ بگذريم.

    منبع: 
    1- متن کامل سخنرانی گرشون سالومون






    ترس از ظهور امام زمان (عج) باعث شده که ابرقدرت‌ها در منطقه خاورمیانه حضور جدی داشته باشند.

    حجت الاسلام دکتر سید محمد حسینی قزوینی، رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج) است. ایشاندر سلسله نشست‌های مهدویت که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار  می شود، اظهار داشت:

    موعودگرایی در نیم قرن اخیر با یک رویکرد ویژه‌ای در عرصه سیاست جهانی مطرح شده است، حتی برخی مرتاضان هندی نیز پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده‌ای نه چندان دور فردی در خاورمیانه از کشور عربستان ظهور خواهد کرد که مجهز به مدرن‌ترین تجهیزات نظامی روز دنیاست و ابرقدرت‌های شرق و غرب را در هم خواهد کوبید.

    همین پیش‌گویی‌ها امروز ابرقدرت‌ها را بر آن داشت تا در خاورمیانه حضور فعال نظامی و سیاسی داشته باشند، انگیزه اصلی حضور آنها در منطقه ترس و وحشتی است که از ظهور مهدویت در خاورمیانه دارد. ترس از ظهور امام زمان(عج) باعث شده که ابرقدرت‌ها در منطقه خاورمیانه حضور جدی داشته باشند.

    امروز قضیه‌ای که از مهدویت مطرح است متفاوت از مهدویت چند سال پیش است، امروز مهدویت به عنوان یک فرآیند اجتماعی و سیاسی در عرصه جهانی مطرح است.

     



    نشانه‌های ظهور، شروع به روی دادن کرده‌اند.

    استاد مجتبی الساده، از عالمان محقق و نویسنده شیعی جهان اسلام و مقیم عربستان سعودی است که تاکنون کتب و مقالات ارزشمندی از ایشان حول موضوع مهدویت و نشانه‌های ظهور منتشر شده است است. کتاب «شش ماه پایانی» که توسط نشر مؤسسه موعود عرضه گردیده ترجمة اثر: «الفجر المقدس و إرهاصات الیوم الموعود» از ایشان است که تقویم حوادث شش ماه پایانی غیبت و معاصر ظهور امام مهدی(ع) در آن به تصویر درآمده است. در اینجا بخشی از گفتگوی ایشان را که در بهمن 1388 انجام شده است آورده ایم:


    در زمان کنونی، هنگامی که حوادث منطقه خاورمیانه را بررسی می‌کنیم و اوضاعسیاسی و نظامی آن را مورد مطالعه قرار می‌دهیم، درمی‌یابیم که نشانه‌های ظهور، کم‌کم شروع به روی دادن کرده‌اند و نشانه‌های آغازین پیدایش هسته نیروهای سیاسی مورد نظر در آن مدت، قابل مشاهده است. ما همچنین، نشانه‌هایجریان‌های رقیب را که با حوادث ظهور و نشانه‌های آن در ارتباط هستند حسمی‌کنیم.از جمله آن نشانه‌ها:

    جریان اوّل: یاران امام، که یمانی و خراسانی هستند. بسیاری از مؤمنان بر این باورند که حوادث کنونی یمن و جنگ با حوثی‌ها، نشانه‌های آغازین خروج یمانی است. همچنین دخالت حکومت عربستان در این جنگ و حمایت معنوی ایران از حوثی‌ها، آغاز ایجاد و فراهم آوردن جوّ مناسب برای حوادث در آینده است.
    جریان دوم: دشمنان امام به رهبری سفیانی، هم‌پیمان یهودیان و غرب که کینه شدیدی نسبت به اهل بیت (ع) و پیروانشان دارند. به همین دلیل، درمی‌یابیم که پس از حوادث عراق (سقوط نظام صدام) یک هم‌پیمانی میان بعثی‌ها و تکفیری‌ها در منطقه، ضد شیعه وجود دارد و این خود شاهدی مبنی بر آغاز نشانه‌ها و آماده ساختن جوّ مناسب برای خروج سفیانی و پیدایش و رشد جریان او و روی دادن حوادث آینده، آن‌گونه که در روایات در مورد شام و عراق و حجاز آمده است.

    از اینجا درمی‌یابیم که این منطقه، میدان جنگ‌های متعدد و مهمی است و حوادث کنونی و اتفاقاتی که در حال حاضر در حال روی دادن است، خود مقدمه‌ای برای عدم استقرار سیاسی است که در روایات آمده است.

    از سوی دیگر برخی از مؤمنان و کسانی که حوادث پرونده هسته‌ای ایران را دنبال می‌کنند و نیروهای استکباری به مخالفت با آن می‌پردازند، اعتقاد دارند که این حوادث با جوّی که در روایت امام باقر (ع) آمده، مرتبط است. ایشان فرموده‌اند: «گویی قومی را می‌بینم که از مشرق خروج کرده‌اند، خواهان حق می‌شوند اما حق به آنها داده نمی‌شود. پس بار دیگر آنها خواهان حق می‌شوند اما به آنها داده نمی‌شود. هنگامی که آنها این را می‌بینند، شمشیرهایشان را بر دوش می‌گذارند و آنچه که خواسته‌اند به آنها داده می‌شود و آنها نمی‌پذیرند تا آنکه قیام می‌کنند و آن را فقط به صاحب شما می‌دهند. کشته‌شدگان آنها، شهیداند، اما اگر من آن زمان را درک می‌کردم، خود را برای صاحب این امر نگه می‌داشتم».


    منبع : ماهنامه موعود شماره 108




    آخرین نبرد تاریخ (نبرد نهایی حق و باطل)

     

    دو برادر بودند. دو مرد از یک پدر و مادر. کس دیگری پیرامونشان نبود. انگار زمین بود و آن دو برادر. آندو بر سر مسئله ای کوچک اختلاف کردند. شیطان که از درگاه خداوند رانده شده بود، مهلت یافت تا در زمانی معین هرچه در توان دارد برای ممانعت از ابراز دوستی بنده به حق و ایفای عهد الست بکار بندد. یک برادر (قابیل نام) اسیر وسوسه شیطان گشت و برادر دیگر (هابیل) را کشت. اولین جنگ در زمین بین دو برادر رخ داد.

    ریشه جنگهای تاریخ در این واقعه نهفته است. حرص، آز، خودبرتربینی، انحصارطلبی، وسوسه شیطان و ... منشاء جنگهاست؛ مگر نه این است؟

    فرزندان آدم در زمین آنچنان با یکدیگر بیگانه گشتند که گویی هر کدام از جهانی دیگر آمده اند و با موجودی از هر حیث بیگانه با خویش روبرو گشته اند. جنگ ها بر سر قدرت، منابع، ثروت، و تصاحب خاک شروع شد. اولین آثار حک شده ی انسان بر سنگها و اشیاء قبل از پیدایش خط، حکایت از جنگ دارد. جنگ بیشترین اثر و نقش آفرینی را در زندگی بشر داشته است؛ و زمانی که بشر قادر شد تا اثر مکتوبی از خود به جا بگذارد, از اولین آثار مکتوب تاکنون متأسفانه این جنگها هستند که نقاط برجسته تاریخ بشر محسوب می شوند و در بیشتر موارد, موضوع بررسی مورخان را تشکیل می دهند.

    اگر چه وجه غالب جنگهای تاریخ, بر پایه ی برادرکشی، غارت و تسلط بر منابع بوده است که این خود انحرافی آشکار از مدار حقیقت و انسانیت به حساب می آید؛ در مقابل بودند جنگ هایی که هدفشان بر چیدن ظلم و اشاعه عدل و داد بوده است. جنگ هایی که توسط برخی از انبیاء و جانشینان برحق شان رخ داده است، تمامی از مصادیق جنگ بین حق و باطل بوده است.

    جانسوزترین و زیباترین آنها کربلای سال 61 هجری بوده است. روزی که حسین (ع) وارث آدم به اتفاق خانواده و اصحاب باوفایش پای در رکاب نهاد و با ظالم ترین و شقی ترین انسانهای زمانه خود جنگید. نبرد عاشورا بارزترین جلوه نبرد حق و باطل بوده است.

    در این میان, تمامی پیامبران جدای از تمرکز بر عصر خود, نگاهی به آخرالزمان داشته اند و بشارت کسی را داده اند که او ذخیره خداوند در زمین و بپا دارنده ی ارزشهای دینی و انسانی، عدل و داد, و صلح و برادری در زمین است.

    آزادگان و احرار تاریخ, وقتی در ضیق فشار زمانه قرار می گرفتند و هیچ راهی برای مسدود کردن شعاع ظلم نمی یافتند، اگر چه با همه توانشان به مقابله با ظلم می رفتند، لیک وقتی که پرهای پروازشان در چنبره ی ستم دژخیم می شکست, منجی را فریاد بر می آوردند و در آخرین دقایق نبرد با خود می گفتند: او روزی خواهد آمد و به ظلم ظالمان و ستم ستمگران پایان خواهد داد. او آمال و آرزوی ما و نقطه امید همه حق طلبان و مظلومان تاریخ است.

    قرن ها و قرن ها از اولین جنگ تاریخ می گذرد. جنگ های بزرگ تاریخ مکتوب شدند و هر کدام تجربه نبرد بعدی گردیدند؛ دو جنگ بزرگ جهانی, جنگ هایی که پس از جنگ دوم تاکنون سیاره  زمین را در بر گرفته اند و هنوز و هر روز در گوشه ای از زمین جنگی، و غارتی و کشتاری در حال رخ دادن است.

    اما نوید که دیگر چیزی به پایان نبردهای تاریخ نمانده است. آخرین نبرد بین حق و باطل در حال رخ دادن است. علایم ظهور هویدا شده، و بشارت ها به میان آمده است. بشر به گونه ای ناخود آگاه به سمت گفتگو و پرداختن به مسائل آخرالزمانی هدایت شده است. فیلم ها، مقالات، بررسی ها در حوزه های علمی و دانشگاهی پیرامون آخرالزمان، گفتگو در حوزه های سیاسی جهان پیرامون آخرالزمان، هر قوم و ملتی را متناسب با اعتقادات، فرهنگ و باورهایشان تحت تأثیر قرار داده است؛ و می رود تا به زودی, اگر خدا بخواهد, آخرین نبرد تاریخ شکل بگیرد: نبرد بین حق و باطل. نبردی تعیین کننده که به موجودیت ظلم پایان خواهد داد؛ و این, شیطان را که به پایان مهلت تعیین شده اش نزدیک می شود سخت به تکافو انداخته است تا با همه توان و انرژی خود و اذنابش مانع تحقق این حقیقت گردد.

    عزیزان! جهان ما آبستن تحول عظیمی است که هر سال بر شتابش به سمت پیچیده تر شدن و بحرانی تر شدنش افزوده می شود.

    این اراده خداوند است که زمین را به صالحان به ارث واگذارد. پس در این عصر ظهور, که هر انسانی تعیین می کند که متعلق به کدام صف است, بیاییم ما نیز به درستی صف خود را شناسایی و آماده قرار گرفتن زیر پرچم «البیعت لله» امام زمان (عج) و مولای خویش گردیم.





    حجت الاسلام علی کورانی

    :

    آنطور که ما فهمیدیم علامات نزدیک هستند، و الان ما در عصر ظهور هستیم.

    حجت الاسلام شیخ علی کورانی عالم و محقق شیعه اهل لبنان و مؤلف کتاب عصر ظهور در مصاحبه با ماهنامه موعود که در شماره 70 آمده است, چنین بیان نمودند:

    حکومت جهانی حضرت چه هنگام محقق می شود؟

    ما از این که درباره تحقق زمان ظهور به طور قطع سخن بگوییم نهی شده ایم ولی در نزد شیعه علاماتی برای ظهور است که پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) آنها را ذکر کرده اند،آنطور که ما فهمیدیم این علامات نزدیک هستند، و الان ما در عصر ظهور هستیماما تعیین وقت ظهور ممکن نیست.

    منظورم توقیت نیست، منظورم این است که در چه برهه ای از تاریخ و در چه شرایطی خاص ظهور انجام می گیرد.

     

    منظورتان حوادث و اتفاقات سال ظهور است؟

    بله، دقیقا.

    جریانات زیادی به وقوع می پیوندد، من معتقدم، تمرکز سیاست جهانی در عراق مسئله مهمی است، عصر ما با هر عصری فرق می کند؛ چرا که انقلاب ایران پرونده شیعه در جهان امروزی را باز کرده و نشان داده است که در سیاست جهانی چیز جدیدی است، حوادث و اتفاقاتی که در این عصر افتاده است نزد شیعه از علامات ظهور است. از ماه رجب تا محرم حوادثی پیش می آید (6 ماه قبل از ظهور) ما روایاتی هم در این زمینه داریم، که مثلاً در رجب یمانی و سفیانی می آید یا اینکه خداوند متعال در یک شب امرش را ظاهر می کند و همچنین داریم که ایشان در هشت ماه به طور خیلی سریع، بر مناطق اسلامی جهان تسلط می یابد، و همچنین از عقاید شیعه است که اتفاقاتی می افتد که شهرها و حکومتهای اسلامی طی آن حوادث به بن بست می رسند، این بن بست و گره فقط به دست حضرت(ع) باز می شود، پس حوادثی که منجر به ظهور حضرت می شوند زیاد هستند مثلاً در تفاسیر ذیل آیه «سنریهم آیاتنا فی آفاق و فی انفسهم» آمده است که ممکن است منظور از «آیاتنا فی آفاق» علاماتی مختلف مثل باد و... باشد، همچنین در شهرها حکامی وجود دارند که از اطاعت حضرت سرباز می زنند.

    ویژگیها و خصائص حکومت جهانی حضرت چیست؟

    البته محدود کردن ویژگیها و خصائص حکومت حضرت سخت است اما آنچه که هست این است که همه چیز جدید است، همه حکومت حضرت جدید است، من معتقدم که حکومت، دنیا، زندگی، شناخت، و نظام، همه چیز جدید است، همه حکومت حضرت جدید است، ما به هیچ عنوان نمی توانیم حکومت حضرت را با آن چیزی که الان از حکومتها می دانیم مقایسه کنیم و حتی نمی توانیم حکومت حضرت را توصیف کنیم. برای مثال: قوانین، وزارت داخلی، وزارت خارجی، آزادی، همه اینها در حکومت حضرت به طور دیگری هستند. مثلاً وضع اقتصادی کاملاً فرق می کند، تعاملات، فهم مردم، شناختشان، همه اینها، همه این ها جدیدند.

    اگر بخواهیم مصداقی بحث کنیم، مثلاً ویژگیهای اقتصادی زندگی در آن دوران را بفرمائید؟

    ما نمی توانیم اقتصاد الان را با اقتصاد حکومت حضرت مقایسه کنیم، ببینید، مثلاً داریم که در آن زمان زمین هر چه دارد بیرون می ریزد، طلاها و گنجها از زمین خارج می شوند دیگر در زمین نباتاتی وجود ندارد، وضع اقتصادی، علمی، رفت و آمد در زیرزمین و در آسمانها همه چیز جدید است. مثلاً داریم که در راه بین عراق و حجاز رودها و سرسبزیهایی است ولی الان صحراست، من از عراق به حجاز رفتم با یک ماشین، 7 روز طول کشید، سه روزش را فقط تیمم می کردیم برای نماز، چگونه نهرها و سبزه هایی وجود خواهد داشت؟ همه چیز عوض می شود، همه چیز.

    دوران قبل از ظهور علائم چگونه است؟

    دقیقا مثل الان. ان شاءاللّه ، گفتم، مسلمانها به یک راه بسته می رسند، نظامهای جهانی همه شان شفاف می شوند، زمین پر از ظلم و جور می شود حتی ظلم و ستم آمریکا را در خانه هایمان حس می کنیم. مردم از دین فرار می کنند و در اینجاست که یک توجه عمیقی به دین می شود و مردم پیوسته نام حضرت را می برند و نام او را به نیکی یاد می کنند.

    چطور در آن فضای که همه اش ظلم و فساد و جور است ما می توانیم یک فضای جدید ببینیم؟

    البته، انحراف هست اما در یک زمانی مردم ناجی و نجات را می خواهند، اینهایی که دین دارند خواستار نجات می شوند البته کمند، ولیکن مردم نظامها و افکار موجود را طرد می کنند نظام سرمایه داری، کمونیست، دموکراسی و... و از چیز جدیدی آگاه می شوند و...

    وقتی حکومت حضرت به پا می شود چه کسانی متنعم و بهره مند می شوند؟ شیعیان، مسلمانها، موجودات؟؟

    شیعیان، حاکمان در روی زمین می شوند، اما کدام شیعه؟ خیلی از شیعه ها مخالف حضرت می شوند، و خیلی از غربیها با امامند، و با او همراهند، پس اینجا ما یک تغییری در حرکت شیعه داریم، اما کسانی که شیعه هستند که در ماههای اول دور ایشان جمع می شوند، اینها همان حاکمان جهان هستند، تبعا 313 نفر هستند، اینها کسانی هستند که خداوند آنها را از اقصی نقاط دنیا انتخاب می کند.

    این 313 نفر را آیا می شود در روایات پیدا کرد که چه کسانی هستند؟

    از اقصی نقاط دنیا هستند، روایاتی که می گویند از تهران 5 نفر، از گیلان 5 نفر، از بحرین فلان مقدار و... اصلاً سند ندارند. روایاتی هم که شهرهای اینها را مشخص می کند اصل نیستند. حتی برای یکی از علمای شیعه این چیزها ثابت نشده است، و نص روایی قطعی که ما داریم این است که خداوند آنها را جمع می کند در یک شب از اطراف دنیا.

    آیا این 313 نفر خصوصیتهای خاصی دارند؟

    زبان امام را می فهمند، او را می شناسند، و به او اعتقاد دارند، و فدایی او هستند، درجه اخلاصشان بسیار بالاست.

    آیا می شود الان کسی در مسیری قدم بردارد که احتمال بدهد شاید یکی از صحابه امام باشد؟

    بله، ممکن است، لکن کسی جز خدا آنها را نمی شناسد، چون خداوند آنها را انتخاب کرده است برای حضرت مهدی(ع)، اصحاب حضرت مثل انبیاء هستند که خداوند آنها را انتخاب می کند و تا آن روز کسی آنها را نمی شناسد، به یک شب در مکه جمع می شوند.

    مدت حکومت حضرت چقدر است؟

    در یک روایتی که از منابع سنی است آمده است که ایشان 7 سال حکومت می کنند. بعدش هم کشته می شند و بعدش قحطانی ظهور می کند. البته این روایت سندی ندارد. شاید اصلش این باشد که صلح با روم 7 سال ادامه پیدا می کند. حضرت مسیح(ع) بین حضرت و روم واسطه می شوند، رومیها 7 سال به صلح پایبندند، ولی بعد از 7 سال آن را نقض می کنند.

    نزد ما علمای شیعه حکومت حضرت بسیار طول می کشد نمی شود قبول کرد که ایشان 7 سال فقط حکومت می کنند، آنچه که مهم است این است که حکومت حضرت صدها سال طول می کشد و بعدش در عالم وضع دیگری به وجود می آید.

    بعد از حکومت حضرت چه اتفاقاتی می افتد؟

    روایاتی صحیح وجود دارد مبنی بر رجعت امام حسین(ع) و همچنین پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان حضرت علی(ع).

    روایاتی که می گوید 12 امام برمی گردند؟

    نه، ما اعتقاد نداریم که همه شان برمی گردند.

    یعنی فقط امام حسین(ع) برمی گردند؟

    امام حسین(ع) اولین کسی است که برمی گردند، بعد پیامبر، بعد امیر مؤمنان و بعد برخی از مردم، چه خوب و چه بد برمی گردند.

    در روایت داریم وقتی که حکومت حضرت می آید اول جنگ را داریم بعد صلح را؟ درسته؟ بعد از صلح مدتی حکومت می کنند بعد از این مدت رجعت انجام می شود؟

    حتما.

    اول رجعت بعد از آن یک جنگ دیگری داریم؟

    نه. نزد ما محاکمه است نه جنگ، فقط در زمان حضرت، جنگ دجال را داریم، در اول، 8 ماه اسلام جهان را می گیرد، سپس حضرت مسیح ظهور می کند و صلحی بین او و بین مردم برقرار می شود، صلح 7 سال طول می کشد، بعد جنگی پیش می آید، جنگ با روم پیش می آید، بعد تمام عالم را می گیرد و بعدش دجال ظهور می کند و بعد از دجال دیگر به عقیده ما جنگی وجود ندارد.

    چقدر در منابع شیعی راجع به دجال روایت داریم؟

    ما معتقدیم که دجال بعد از ظهور حضرت پیدایش می شود، و سنی ها برخی شان معتقدند قبل از ظهور و برخی می گویند با حضرت می آید.

    اهل سنت خیلی دجال را بزرگ کرده اند و از آن اسطوره ای ساخته اند، در شیعه اینطور نیست دجال یک شخصیتی حقیقی است که یهودی است و پیروان او ناصبی هستند.

    ویژگیهای دجال چیست؟

    در آن زمان علم تغییر پیدا می کند و رشد پیدا می کند. او از گوناگونی علمها استفاده می کند و همچنین از شعبده و سحر و حرکتی ضد امام را آغاز می کند.

    آیا می شود از ویژگیهایی که در منابع اهل سنت در مورد دجال داریم بفرمائید؟

    سعی می کنند که او را با آمریکا و اسرائیل تطبیق دهند، اما شیعه این را قبول ندارد، دجال بعد از امام است نه قبل از آن. در میان اهل سنت نظر واحدی وجود ندارد، بعضی ها می گویند که دجال وجود دارد، و الان در مصر است اسمش هم عبداللّه بن ساعد است.

    خصوصیات ظاهری ای که می گویند مثلاً فاصله چشمها و... آیا صحیح است.

    نه صحیح نیست. می گویند دجال قدرتهایی دارد که زنده می کند و می میراند. خیر، اینها صحیح نیستند.

    فاصله رجعت تا قیامت چقدر است؟

    خدا می داند.

    آیا فاصله ای هست یا نه؟

    البته بله. فاصله زیادی هست. مراحلی طولانی وجود دارد، بعضی ها هم فکر می کنند حضرت مهدی قیام می کنند و قیامش منتهی به قیامت می شود این تصور بسیار ساده ای است.

    در تمام این مدت امام و حجتی داریم؟

    لاتخل الارض من حجة الا اربعین یوما قبل القیامه.

    پس آن 40 روز چه می شود؟

    نمی دانم، این 40 روز خداوند اهل زمین را ترک می کند. این روایت اگر صحیح باشد، نوعی امتحان است.

    نحوه مرگ یا شهادت حضرت مهدی(ع) چگونه است؟ یا اینکه می گویند پس از شهادت حضرت تا قیامت امام حسین(ع) زنده اند؟

    چنین چیزی نداریم، ما معتقدیم حکومت ایشان آن قدر طول می کشد تا اینکه از پیری ابروهایشان به پائین میل می کند، طبیعی است که می میرند.

    روایتی نزد شیعه که ایشان کشته می شوند وجود ندارد، من روایتی به هیچ عنوان پیدا نکردم از اهل بیت که ایشان کشته می شوند، اینجور روایات یا روایات مرسله هستند یا اینکه سندی ندارند و یا اینکه از مصادر اهل سنت هستند. ممکنه ایشان به طور طبیعی بمیرند، و اما آن حدیثی که می فرماید «امامها یا شهید شدند یا مسموم» ممکنه بگوئیم، امام از این حدیث مستثنی هستند، ما نمی توانیم حکم کنیم که ایشان کشته می شوند، نصی بر این روایت نداریم.

    ادله ای را که برای اثبات طول عمر حضرت می آورند این است که حضرت به علم صحت نفس واقفند که چطور می شود این بدن سالم بماند آیا این صحیح است.

    بله. البته مسأله حضرت ماوراء این مسأله است. برای خداوند خیلی آسان است که عمر کسی را طولانی کند.

    پس چطور ایشان می میرند؟

    به طور طبیعی. روایتی است که می گوید خداوند به عزرائیل می گوید آیا کسی باقی مانده است، عزرائیل می گوید، خیر، جز خودم، خداوند به عزرائیل می گوید: بمیر، پس او می میرد.

    مشهور است که یک زن یهودیه حضرت را شهید می کنند آیا این صحیح است؟

    نداریم، اصلاً پیدایش نکردیم. اصلاً چنین روایتی وجود ندارد، در منابع شیعی ما چنین روایتی وجود ندارد، چه بسا مردم از منابع سنی این روایت را گرفته باشند، اگر هم سندی این روایت داشته باشد ما به آن نرسیده ایم، این هم ممکن است.

    آیا حضرت خضر هم در آن زمان هستند؟

    بله. خضر کسی است که علم لدنی دارد. ایشان دستشان باز است، او حق وتو دارد می تواند بگوید فلانی اجازه ازدواج با فلانی را ندارد، فلانی در تهران سکونت نکند و...

    حضرت خضر تا چه موقعی زنده هستند؟

    یک روایتی داریم که می گوید تا قیامت باقی خواهند ماند.

    یعنی بعد از حضرت هم زنده اند؟

    بله.

    آیا ما مجموعه روایاتی داریم که بگوید با چه کیفیتی حضرت جامعه را اداره می کند؟

    بله. 313 نفر در جهان تقسیم می شوند. به 313 منطقه و آنجا را اداره می کنند. و هر یک از این اشخاص منطقه ای را اداره می کنند و تمام این حاکمان دائما تسلیم امر امام زمان هستند.

    آیا اصول و قوانین مشخصی در روایات آمده است؟

    ممکن است حضرت برای آنها قانونهایی بنویسند و سپس بگویند. هر هنگام که در مسئله ای شک کردید پس به کف دستتان نگاه کنید. به وسیله یک معجزه ای آن قانون و مسئله را خواهید فهمید.

    این نظامی که حضرت بپا می کنند آیا ادامه این وضعیتی است که الان داریم، یا اینکه یک فضای کاملاً جدیدی است؟

    بله. یک فضای جدیدی است. نظام زندگی جدید است. الان علمی که در نزد ماست 2 علم است. 25 علم دیگر به آن اضافه می شود، در واقع یک تحول واقعی است.

    آیا ممکن است فضای شهری و نظام شهری کاملاً عوض شود؟

    همه آنها تغییر می کند، الان تهران بعد از 50 سال فرق کرده است و در زمان حضرت باز هم فرق می کند. اصلاً مفهوم شهر، مفهوم دولت، راههای مختلف همه فرق خواهند کرد.

    در نشانه های ظهور افرادی مثل سید حسنی، سید خراسانی و... داریم، نظر شما چیست؟

    چه کسی این ها را گفته است، شما این ها را بزرگ کرده اید، سید حسنی، سید خراسانی، سید حسینی، سید موسوی از کجا آوردید اینها را، در روایات اساسی و اصلی ما چند نفر آمده است: 1. خراسانی؛ 2. یمانی؛ 3. سفیانی و همچنین شخصیاتی همچون نفس زکیه.

    الان یک سری از افراد خاصی را تطبیق می کنند؟

    ممکن نیست. می گوئیم ان شاءاللّه . آرزو می کنیم این طوری باشد.

    بعضی ها قائل هستند که الان سفیانی زنده است؟

    من این را از 40 سال پیش دارم می شنوم، می گویند او در یک سپاه سوری است. شیخ بهلول رفت به سوریه و شخصی را در میان سپاه دید و گفت صورت او مثل صورت سفیانی است. البته این خبر دقیقی نیست. صحیح نیست.

    از نشانه های ظهور آیا چیزی داریم که بگوئیم که الان دقیقا مصداقش این است و اتفاق افتاده است؟

    بله. حوادث عراق قطعی است. انقلاب عراق قطعی است. و اتصال عالم به بعضی دیگرش.

    درباره حوادث اخیر عراق نظرتان چیست؟

    آنچه که در عراق گذشت، کل قضیه عراق علامت است.

    روایاتی خاطرتان هست که بعضی از حوادثی که اخیرا اتفاق افتاده است بشود گفت که علامات ظهور هستند؟

    در روایتی، شیخ صبانی هست که اهل عراق او را می کشند وقتی که سفیانی خروج می کند و شیخ صبانی همان صدام است و بعضی می گویند مکانش در تکریت است و در دمشق به قتل می رسد. احتمال می دهیم صدام باشد.

    آیا در مجموعه روایات صحبتی از آمریکا هم هست؟

    بله. روم با حیله ای در عراق حاضر می شود. روم همان آمریکاست. روم طرف مقابل جنگ با حضرت مهدی(ع) است.

    منبع: ماهنامه موعود شماره ۷۰

     





    دهید مژده که روز ظهور نزدیک است

    سحر نوید دهد صبح نور نزدیک است

    زمان غم به سر آمد سرور نزدیک است

    شفق زده است ز مشرق فروغ صبح امید

    دهید مژده که روز ظهور نزدیک است

    گذشته موسی عمران از آن سوی دریا

    بگو به لشگر فرعون که گور نزدیک است

    حجاب ها زمیان رخت بسته اند همه

    الا که لحظه فیض حضور نزدیک است

    قسم به فاطمه یاران! عزیز فاطمه را

    زکوچه های مدینه عبور نزدیک است

    رسد زسینه ی سینا ندا ز اوج فلک

    که پای موسی عمران به طور نزدیک است

    چگونه از حرم یار دور افتادید

    برای اهل دل این راه دور نزدیک است

    به کوهسار عدم تیرگی گریزان است

    طلوع تازه ی خورشید نور نزدیک است

    طلایه دار عدالت ز راه می آید

    زوال سلطنت ظلم و زور نزدیک است

    ظهور یوسف زهرا قیامت کبری ست

    یقین کنید که روز نشور نزدیک است

    بهشت عدل شود دامن زمین (میثم)

    که دیو می رود و دیدار حور نزدیک است


     


    حجه الاسلام علی اکبر مهدوی پور

    :

    می توانیم بگوییم که ظهور نزدیک شده است،

    محقق، نویسنده و مترجم قریب به یکصد کتاب ارزشمند و دهها مقاله پژوهشی، حجت الاسلام علی اکبر مهدوی پور در سومین جلسه نشست فرهنگ مهدوی ایراد سخنرانی نمودند:

    اگر ادعا کنیم که تاکنون بیش از نود درصد از نشانه های ظهور اتفاق افتاده اند، ادعای گزافی نیست؛ با این حال ما فقط می توانیم بگوییم که ظهور نزدیک شده است، بی آنکه بتوانیم زمانی را برای آن مشخص کنیم.

    تصور کنید شخصی برای اولین بار در جاده ای در حال رانندگی است و می خواهد به مقصدی مشخص برسد. تابلوهای راهنمایی متعدد و متنوع در طول مسیر هر کدام بیانگر نزدیک شدن به تونل، پمپ بنزین و امثال آن هستند. و برخی از آنها دقیقاً فاصله ما را با آن مقصد و محل مشخص بیان می کنند. چند هزار نشانه ظهور هم اگر اتفاق بیفتند همانند آن تابلوهای راهنمایی عمل می کنند که نزدیک شدن به زمان ظهور را برای ما بیان می کنند.

    اولین تابلوی شمارش معکوس با خروج سفیانی نمایان می شود. با خروج او معلوم می شود که هشت ماه به آغاز ظهور باقی مانده است؛ در اینجا دیگر «کذب الوقاتون» معنا ندارد.

     




    کشیش تایموتی ام. یانگ بلود

    5:

    او می آید و آن روز نیز بسیار نزدیک است

    کشیش تایموتی ام یانگبلود (Timothy M. Youngblood) در مقدمه ای که در سایت Masters Table در موضوع منجی (The Lords) آورده, نوشته است:

    این نکته بسیار مهمی است که عصر حاضر , عصر آخرالزمان است. لذا اولین چیزی که باید از آن آگاه باشیم این است که این ایام پایانی, ایام فتنه های بزرگ است (یا انکارها و ارتدادهای بزرگ) و اینچنین است که ما به آخرالزمان می رسیم.

    دلیلی که اکثر مردم در این عصر گمراه می شوند این است که آنها از کتاب آسمانی رویگردان شده اند و دیگر عشقی به آن ندارند. آنها به دکترین های متفاوتی از خدا رسیده اند که آنها را به حقیقت و راستی رهنمون نمی شوند.

    در این حال است که او می آید. او همان مسیح است و آن روز نیز بسیار نزدیک است.

    او کنترل تمام امور را به دست می گیرد, زمانی که شیطان از هر فرصتی برای گمراه کردن مردم , حتی برگزیدگان خداوند استفاده می کند.

     




    شیخ محمد ناظم حقانی

    4:

    فرج نزدیک است و باید برای آن دعا کنیم.

    Yakında Bir Açılış Olacak-Dua

    مولانا شیخ محمد ناظم حقانی از مشایخ اهل سنت ساکن قبرس ترک در دیداری که با سه تن از علمای فلسطینی در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۱۱ داشتند به آنها بشارت دادند:«فرج نزدیک است؛ اول برای ملت فلسطین، بعد برای دیگر کشورها؛ و باید برای این مهم دعا کنیم.»


     



    آیت الله محمود امجد

    2:

    زمین و زمان داد می کشند که ظهور نزدیک است.

    امام زمان کی می آید به ما مربوط نیست؛ تعیین کنیم که یعنی چی [وقت تعیین نکنیم] برخی افراد وقت خودشان را با این حرف ها تلف می کنند ...

    آقا ظهور نزدیک است. زمین و زمان داد می کشند که ظهور نزدیک است.

    ولی به ما چه که کی می آید[کذب الوقاتون]؛ ما باید خودمان را برای آن روز آماده بکنیم.

     




    آيت الله محمدجواد انصاری همدانی

    1:

    ظهور نزدیک است, ولی اگر دعا کنید نزدیک تر می شود

    نقل قول از حاج احمد انصاری فرزند برومند عارف کم نظیر و دلسوخته آيت الله شيخ محمد جواد انصاری همدانی (1281-1339 ه.ش):

    عرض کنم که ایشان وقتی اسم حضرت ولی عصر علیه السلام برده می شد یک مرتبه تغییر رنگ می داد، قیافه اش عوض می شد، می فرمودند:

    ظهور نزدیک است ولی اگر دعا کنید نزدیک تر می شود، چون دعا خیلی مؤثر است. هر چه می توانید برای ظهور حضرت دعا کنید.

    ضمن این که زیارت عاشورا را زیاد تأکید می کردند که دوستان بخوانند به صورت مستمر، می فرمودند زیارت آل یس هم حتماً بخوانید و توسل پیدا کنید به حضرت و از  ایشان بخواهید مشکلات دنیا و آخرت و سیر وسلوک شما را بر طرف کند، چون الان اختیارات با حضرت است.

    می فرمودند بیشتر آن کسانی که خدمت حضرت می رسند به صورت مکاشفه است، مشاهده نیست. می گفتند: آقا فرقش چیه؟ فرمودند: اگر آن زمان منقضی شد و دیدید اثری برایتان باقی مانده مشاهده است و اگر چیزی باقی نماند مکاشفه است.


    مرجع:

    1- کتاب در کوی بی نشانها

    2- کتاب سوخته






    السید حسین حجازی
    0:

    آماده باشید، ظهور نزدیک است.

     

    السید حسین حجازی روحانی و نویسنده شیعی اهل لبنان, در کتابی با عنوان «إستعدّوا فإنّ الظّهور قریب» یعنی «آماده باشید، ظهور نزدیک است» نوشته است:

    بدون اینکه تاریخی برای فرج تعیین کنیم، با بررسی روایات وارده و حوادث منطقه و جهان, بی درنگ به این نتیجه می‌رسیم که زمان ظهور نزدیک است و به طور دقیق‌تر باید بگوییم که حتّی سالمندان ما هم باید آروزی دیدار مولایمان را در زمان حیات خود داشته باشند.

     





    شیخ محمد ابراهیم حسان

    :

    ظهور مهدی علیهم السلام نزدیک شده است.

    دکتر شیخ محمد حسان که از رهبران معنوی سلفی های مصر است در خطبه ای با موضوع «اقترب ظهور المهدي» چنین بیان نمود:

    علامات ظهور مهدی از علامات میانی است یعنی مابین علامات صغری و علامات کبری. و این درس از مهمترین درس هایی است که قلب های مستضعفین را از نور امید و ایمان پر می کند. و زمین اکنون در انتظار مهدی است که میزان این انتظار را خداوند عالی تعیین می فرماید.

    عاشقان خدا ! ظهور مهدی علیه السلام نزدیک شده است و از خداوند می خواهم که چشم ما را به عزت اسلام و نصرت مسلمین روشن بفرماید.

     


    منابع:

    1- صفحه زندگینامه شیخ محمد حسان در ویکیپدیا

    ۲- دانلود فایل صوتی به زبان عربی

    ۳- متن سخنرانی به زبان عربی

     






    آیت الله محمدرضا مهدوی کنی

    :

    فریادهای بپاخاسته در  کشورهای اسلامی, ظهور حضرت مهدی (عج) را نوید می دهد.

    جهان امروز در آستانه یک تحول عظیم است. التهاب و بحران اقتصادی و ناآرامی و اغتشاش در غرب پس لرزه های یک زلزله عظیم سیاسی است که به زودی غرب را در هم می شکند؛ همانطور که امپراطوری ظالمانه شوروی سرنگون شد و تفکر سوسیالیزم و کمونیزم به موزه های تاریخ سپرده شد.

    لیبرالیسم و حاکمیت سرمایه داری لجام گسیخته در حال فروپاشی است و آنها که صدای شکسته شدن استخوان تمدن غرب را نمی شنوند دچار ناشنوایی هستند.

    فریادهای به پاخاسته در کشورهای اسلامی مقدمه یک قیام فراگیر علیه استبداد جهانی است. بشریت بزودی تجربه ای از حیات سیاسی را خواهد دید که در آن استبداد و استکبار از نفس افتاده و ظهور حضرت مهدی, حجةابن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف, و حکومت صالحان را بر جهان نوید می دهد.

    ما به وعده های خداونددر قرآن کریم ایمان داریم که اَنّ الارض یرثها عبادی الصالحون و آن چیزی که ما را به این وعده ها بیشتر امیدوار می کند وجود جوانان مسلمان و مؤمن و مبارزی است که در سرتاسر جهان و به ویژه منطقه نقش آفرینی می کنند.

    مرجع: بیانیه آیت الله مهدوی کنی, به مناسبت 22 بهمن 1390


    انقلاب‌های منطقه و تحولات اروپا زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است. امروز مردم در اقصی نقاط دنیا به پاخواسته و عدالت و آزادی را مطالبه می‌کنند و به دنبال حقشان هستند. این خیزش‌ها در کشورهای اسلامی با شعار اسلام و دین و در کشورهای غیراسلامی با شعارهای آزادی خواهانه است و انشاء‌الله همه این حرکات زمینه‌ساز ظهور حضرت می‌باشند.

    انطباق علائم ظهور با برخی افراد و وقایع سوء استفاده است. بارها دیده‌ایم که بعضی از افراد با منطبق کردن علائم ظهور بر روی افراد قصد سوء استفاده داشته‌اند و این در حالیست که علما و بزرگان ما همواره "کذب الوقاتون" را به ما گوشزد کرده‌اند.

    کسانی هم هستند که نسبت به علائم ظهور بی‌توجه هستند و هیچ تلاشی برای آماده ساختن خود نمی‌کنند، در حالی که انتظار فرج امری عملی است, نه زبانی و باید در زندگی مردم جاری باشد و امیدواریم همه ما جزو منتظران واقعی حضرت باشیم و عملمان مطابق با خواسته بقیه الله الاعظم باشد.

     




    شیخ عمران نزار حسین

    :

    ظهور نزدیک است نزدیک.

     

    شیخ عمران نزار حسین, محقق و نویسنده مسلمان و شخصیتی شناخته شده در جهان سیاست , اقتصاد, مسائل اجتماعی و بین المللی, که از علمای اهل سنت حنفی می باشد. این جملات برگرفته از گفتار ایشان است:

    تمدن مدرن غرب مفهومی نانوشته از مفهوم پایان تاریخ دارد که به سرزمین مقدس مربوط است.در تمدن مدرن غرب بازیگری در حال بازی است که به طور پیوسته از تمدن مدرن غرب برای کسب اهدافش بهره می برد.یک بازیگر فعال وجود دارد.دجال و مسیح دروغین.

    آیا زمان آن نرسیده که با آگاهی دنیای اطراف خود را تغییر دهیم؟

    عصر، عصر بیداری است. ملت ها به پا خواسته اند و به سوی بیداری قدم برداشته اند و این بزرگترین نشانه ظهور است ...ظهور نزدیک است نزدیک.

     


    منابع:

    1- زندگینامه شیخ عمران حسین در ویکیپدیا

    2- سایت رسمی شیخ عمران حسین

     









    ارسال نظر

    کد امنیتی رفرش

    نظرات ارسال شده

    ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

    مهدویت


    درباره ما

    با ارئه آیات و روایات آخر الزمان امید است قلوب منتظران آن حضرت شاد وآمادگی آنها جهت یاری و جانفشانی در رکاب حضرت حجت (عچ) به حد کمال برسد انشا الله

    نظرسنجی

    تا چه اندازه مطالب سایت برای شما مفید است ؟