هركس «كتاب مقدّس» و شرحهای آن را با دقّت و تأمّل مطالعه كرده باشد، متوجّه خواهد شد كه در این آثار، به نبرد خونینی در آینده اشاره رفته است كه در سرزمین «فلسطین»، بین یهود و مسلمانان رخ خواهد داد. شارحان كتاب مقدّس، رهبر مسلمانان را در این نبرد، آشوری نام نهادهاند و سرزمین «فارس» را نقطه جغرافیایی آغاز انقلاب او و «سوریه» را از اوّلین همپیمانانش در ابتدای ظهورش میدانند و یكی از اهداف استراتژیك آشوری، نابودی قدرت یهود و حذف دولت آنان از صحنه روزگار است.
هركس «كتاب مقدّس» و شرحهای آن را با دقّت و تأمّل مطالعه كرده باشد، متوجّه خواهد شد كه در این آثار، به نبرد خونینی در آینده اشاره رفته است كه در سرزمین «فلسطین»، بین یهود و مسلمانان رخ خواهد داد. شارحان كتاب مقدّس، رهبر مسلمانان را در این نبرد، آشوری نام نهادهاند و سرزمین «فارس» را نقطه جغرافیایی آغاز انقلاب او و «سوریه» را از اوّلین همپیمانانش در ابتدای ظهورش میدانند و یكی از اهداف استراتژیك آشوری، نابودی قدرت یهود و حذف دولت آنان از صحنه روزگار است.
اهل كتاب از این مبارزه چنین یاد كردهاند:
در آنجا، دو نیروی درگیر رقیب بر سر رهبری جهان وجود خواهد داشت: دولتهای غرب اروپا و دولت آشوری.1
در خصوص هويّت دولت آشوری گفتهاند: فرات مرز طبیعی بین یهود و آشوری است2 و نیز: سرزمین آشوری، فارس و ایران و تركیه است.3
در سِفر رؤیا، به طور دقیق ملّت این رهبر توصیف شده است:
ملّت او، آنچنان نیرومند است كه در گذشته مانندی نداشته و از آن پس هم نخواهد داشت؛ پیشاپیش آنها آتشی است خورنده و پشت سر آنها شعلهای است سوزنده و پیش رویشان بهشت جاودان؛ یعنی برای شهادت چون قهرمان میتازند...؛ مردانِ جنگند...؛ هر یك راه خود را میرود و آن را تغییر نمیدهد و هیچ یك مزاحم دیگری نمیشود؛ در میان اسلحه واقع شدهاند؛ ولی شكست نمیخورند.4
شارحان كتاب مقدّس از شروع حركت لشكر آشوری از «ایران» سخن میگویند: خیل انبوه و فراوانی از فارس خارج میشوند.5
و سپس از هدف این لشكر سخن به میان میآورند و میگویند: دست خداست كه به وسیله آشوری فرود خواهد آمد6 و در آخرالزّمان دشمن اسرائیل خواهد بود7 و خداوند او را برای امّتی با همّت میفرستد و این امّت، ملّت او محسوب میشود.8
آنگاه دانشمندان اهل كتاب، به معرفی نیروهای غربی میپردازند كه با یهود، علیه آشوری كه با سپاهیان خود از ایران به سمت «فلسطین» لشكركشی میكند، ائتلاف مینمایند:
یهودیان از ترس آشوری با پیشوای رومی پیمانی میبندند.9 و لشكریان آشوری به دشمن بزرگ غرب تبدیل میشوند.10
سؤالی در اینجا مطرح است كه؛ آشوری به چه دینی پایبند است؟
از نظر تاریخی مشخّص است كه سرزمین فارس، در زمان نگارش «كتاب عهد قدیم»، بتپرست بوده و ادیان شركآمیز بسیاری در آنجا وجود داشته است، آیا چنین رهبری كه دست قدرت خدا از آستین او بیرون میآید، مجوسی است؟! یا چیز دیگری؟ حنا در تفسیر «اشعیا» میگوید: اینكه پادشان آشور مسیحی باشد، حتماً غیرممكن است.11
و ما میگوییم؛ چون دشمن یهود است، یهودی نیز نخواهد بود، پس چه دینی دارد؟
آیرنساید، در «تفسیر دانیال» به این پرسش پاسخ میدهد و میگوید:
او رهبری خشن و جایگزینی لایق برای پادشاهان ستمگر امپراتوری عثمانی است و میگوید: رؤسای او همه پادشاهانند.12
پس براساس این نقل، آشوری بعد از گذشت زمانی از سقوط دولت عثمانی قیام میكند؛ زیرا جانشین آنهاست و با توجّه به اینكه گفته شده است، رؤسای او همه پادشاه هستند، شایسته است كه او از نسل خلفای مسلمانان باشد.
اهل كتاب درباره نیروهای همپیمان آشوری چنین گفتهاند:
نیروهای همپیمان او در ابتدا ایران و سوریه و سپس لیبی و سودان و صور (جنوب لبنان) و ملّتهای شرق نزدیك و مردم اطراف [دریای] قزوین و دریای سیاه و اسماعیلیان و ... خواهند بود.13
سؤال این است كه بسیار خوب، حال كه وضع چنین است آیا اهل كتاب این اخبار را پیگیری كرده و به صورت دقیق و كارشناسانه ابعاد زمانی و مكانی آن را بررسی كردهاند؟ جواب این است كه: آری! آنها در بالاترین سطح به تحقیق درباره آن پرداخته و اظهارنظر كردهاند؛ ریگان، رئیس جمهور اسبق «آمریكا»، در اجتماع لابی صهیونیستها بعد از آنكه مقدّمات و طلیعههای ائتلافی خارج از اراده آنها در «خاورمیانه» آشكار شد14، گفت:
من به اخبار غیبی قدیمی شما در تورات برمیگردم، آنجا كه اشاره میكند به اینكه نبرد سرنوشتساز خیر و شر در پیش است و من به خود این حق را میدهم كه بگویم وقتی ما نسلی هستیم كه وقوع آن را خواهیم دید، مرا تصدیق خواهید كرد كه زمان وارد شدن به آن نیز همین حالاست.15
به همین جهت هنری كیسینجر، وزیر خارجه آمریكا، با آن موضعگیریهای معروفش، هنگامی كه از او درباره جنگ ایران و «عراق» سؤال میكنند، میگوید:
منافع دراز مدّت آمریكا در آن است كه ایران و عراق هر دو در این جنگ آسیب و خسارت ببینند.16
همه دانشمندان و بزرگان اهل كتاب این اخبار را به خوبی میخوانند و درستی آنها را تأیید كرده و قبول دارند، رئیس وقت اطّلاعات «فرانسه» الكساندر دی مارانش میگوید:
بزرگترین خطری كه خاورمیانه با آن مواجه است، برپایی یك امپراتوری شیعی از مناطق مرزی هند تا كنارههای دریای مدیترانه است كه با شكلگیری این امپراتوری، اسرائیل باید بهای سنگینی بپردازد.17
آشوری اسرائیل را نابود میكند
فكری در تفسیر «حزقیال» و «حنا» در تفسیر «دانیال» میگویند:
آشوری دو نبرد بزرگ را علیه اسرائیل سامان خواهد داد، در اوّلین نبرد، نیمی از اسرائیل را اشغال میكند و در دومی، تمامی اسرائیل را و آنگاه آن را نابود میسازد!
متن تفسیری كه در كتاب «تورات» آمده، چنین است:
همانا او [آشوری] كسی است كه به زودی خدا او را برای نابودی ملّت یهود18 به كار میگیرد، در مرحله اوّل نصف اسرائیل را اشغال میكند19 و سپس جمعیتی را اسرائیل به كار میگیرد 20 و با شمشیری برّان، بر گونه قاضی آن میزند.21
شاید مقصود از قاضی در این عبارت، دولت آمریكا باشد كه خود را همزمان، حاكم، قاضی و وكیل اسرائیل میداند.
دانشمندان و شارحان تورات، از نبرد سرنوشتساز و حماسی میان آشوری و اسرائیل سخن میگویند، نبردی كه با رهبری این فرمانده پیروز، به آزادی كامل سرزمین مقدّس از اشغال اسرائیل منجر خواهد شد. فكری در «تفسیر زكريّا» و «حنا» در تفسیر دانیال میگویند:
اورشلیم در نبردی نهایی وارد جنگ میشود و پادشاهان غرب و ارتشهای آنها، به زودی به فرماندهی یك فرمانده غربی به منطقه میآیند و برای نبرد با او [آشوری] اجتماع میكنند؛ ولی همه آنها نابود میشوند و خداوند تلاش آشوری را در كوه صهیون در اورشلیم كامل میكند.22
مفسّران تورات معتقدند كه؛ فلسطین، محور درگیری در جنگهای بین نیروهای آشوری و یهود است؛ ایرنساید در تفسیر دانیال میگوید:
از یك طرف ائتلافی غربی به وجود خواهد آمد و از طرف دیگر ائتلافی شرقی و فلسطین موضوع اختلاف خواهد بود.23
پینوشتها:
1. تفسیر حزقیال از فكری، ص 231؛ تفسیر دانیال حنا، ص 193.
2. تفسیر حزقیال از فكری، ص 336.
3. تفسیر زكریا از فكری، ص 226.
4. رؤیا 8/9.
5. تفسیر زكريّا از فكری، ص 108.
6. تفسیر اشعیا از حنا، ص 123.
7. تفسیر دانیال ایرنساید، ص 95.
8. تفسیر اشعیا از حنا، ص 123.
9. تفسیر دانیال از حنا، ص 191؛ تفسیر حزقیال از فكری، ص 341.
10. تفسیر دانیال از حنا، ص 261.
11. تفسیر اشعیا از حنا، ص 124.
12. تفسیر دانیال ایرنساید، صص 94 _ 96.
13. تفسیر حزقیال از فكری، ص 339؛ تفسیر دانیال از ایرنساید، ص 137.
14. مجله اكتبر شماره 519 سال 1986، درباره این ائتلاف قلمفرسایی كرده است.
15. مجله الامّه القطريّه یونیو 1998.
16. الاهرام 18/2/1989.
17. الاهرام 14/2/1986.
18. اشعیا حنّا، ص 123.
19. حزقیال فكری، ص 341، ص 191.
20. تفسیر دانیال حنا، ص 194؛ تفسیر زكریا، ص 255.
22. تفسیر حزقیال فكری، ص 341؛ تفسیر دانیال حنا، ص 191.
24. تفسیر زكريّا فكری، ص 226؛ تفسیر دانیال حنا، ص 192.
تفسیر دانیال از آیرنساید، ص 133، تفسیر عهد قدیم را از كتاب عقیده المسیح الدجال فی الادیان نوشته نویسنده مصری، سعید ایوب، صص 200 _ 201، بیان كردیم.
مهدي حمدالفتلاوي ترجمه و تحقيق: محمّدباقر ذوالقدر
نظرات ارسال شده