ما را دنبال کنید

جستجوگر

موضوعات

  • مهدویت
  • مهدویت 1612
  • آیت الکرسی 3
  • فضیلت صلوات 11
  • فضیلت نماز جمعه 2
  • عکس های دیدنی 32
  • عکس های مذهبی 12
  • گنجینه احادیث 7
  • فضیلت زیازت عاشورا 2
  • قضاوتهای امیر المومنین علی علیه السلام 14
  • ذکر 2
  • نماز 1
  • شگفتیها و عجایب دنیا در بعد از ظهور امام زمان علیه السلام 3
  • خمس 0
  • خاورمیانه و آخر الزمان
  • شام و آخر الزمان 126
  • حجاز و آخر الزمان 95
  • عراق و آخر الزمان 57
  • وهابیت و آخر الزمان 140
  • ایران و آخر الزمان 189
  • یمن و آخر الزمان 52
  • اردن و آخرالزمان 18
  • آخرالزمان و فلسطین 14
  • مصر و آخر الزمان 21
  • فلسطین و آخر الزمان 13
  • یهود و آخر الزمان 24
  • سقوط اسرائیل 19
  • علائم ظهور
  • خروج سفیانی 26
  • خروج خراسانی 6
  • خروچ یمانی 6
  • خسف بیدا 2
  • قتل نفس زکیه 2
  • صیحه ی آسمانی 8
  • مذهبی
  • عاشورا 50
  • امام رضا (ع) 13
  • امام علی علیه السلام 14
  • پیشگوییهای ظهور
  • امام خمینی 7
  • امام خامنه ای 6
  • شاه نعمت الله ولی 1
  • سید احمد علی خسروی 1
  • نوستر آداموس 3
  • علمائ و بزرگان 4
  • آیت الله ناصری 2
  • قرآن 5
  • مبشرات ظهور 9
  • آموزش
  • کتاب
  • عصر ظهور 27
  • الملاحم والفتن يا فتنه وآشوبهاى آخر الزمان 8
  • کتاب غیبت نعمانی(محمد ابن ابراهیم نعمانی ) 1
  • کمال الدین و تما م النعمه(شیخ صدوق) 1
  • آمارگیر

    • :: آمار مطالب
    • کل مطالب : 1686
    • کل نظرات : 134
    • :: آمار کاربران
    • افراد آنلاين : 18
    • تعداد اعضا : 12
    • :: آمار بازديد
    • بازديد امروز : 574
    • بازديد ديروز : 1,151
    • بازديد کننده امروز : 414
    • بازديد کننده ديروز : 628
    • گوگل امروز : 0
    • گوگل ديروز: 1
    • بازديد هفته : 1,878
    • بازديد ماه : 4,634
    • بازديد سال : 17,294
    • بازديد کلي : 367,418
    • :: اطلاعات شما
    • آي پي : 18.220.76.120
    • مرورگر : Safari 5.1
    • سيستم عامل :

    کدهای اختصاصی


    بصائر  از امام باقر(عليه السلام) آورده است : ذو القرنين در انتخاب دو نوع ابر ، ابر آرام را برگزيد ، اما صاحب الامر ابر ناآرام را برمى گزيند ! پرسيدم : ابر ناآرام چيست ؟ فرمود : ابرى كه رعد برق و صاعقه دارد و امام سوار آن مى شود . او سوار بر ابر ، با وسائل و ابزار به آسمان ها و زمين هاى هفتگانه مى رود كه پنج تاى آنها آباد و دو تايشان خراب است !

     

    بصائر از امام صادق(عليه السلام) آورده است : خدا ذو القرنين را در انتخاب دو ابر آرام و ناآرام مخيّر كرد ، كه آرام را برگزيد ، كه در آن رعد و برق نيست . اگر هم ابر ناآرام را مى خواست ، به او داده نمى شد ، چون خدا آن را براى قائم ذخيره كرده بود .

    اختصاص /326 و در چاپى ديگر 199 ، اثبات الهداة 3/521 و بحار 52/321 .
    اين سخن امام ( پنج زمين آباد است ) اشاره دارد كه با آنان ارتباط برقرار مى شود ، آيه مى فرمايد :
    « اى گروه جن و انس ! اگر مى توانيد از مرزهاى آسمان ها و زمين بگذريد ، پس بگذريد اما هرگز نمى توانيد ، مگر با نيرويى فوق العاده » ( رحمن /33 ) . اين آيه دلالت دارد كه انسان مى تواند از مرز آسمان ها و زمين خارج شود و به جاهاى ديگر برود ; يعنى اينكه در زمان ظهور امام(عليه السلام) ، زندگى روى زمين وارد مرحله جديدى مى شود ; و اوج آن، راهيابى به جهان آخرت و بهشت است كه جهان كنونى ، با زمان و مكان و داشته هاى خود ، به سوى آن روانه است ، تا بدانجا برسد .

    امام باقر(عليه السلام)  درباره قدرت امام و ياران خاص ايشان فرمود : ذو القرنين عبد صالحى بود كه براى خدا كوشيد . خدا به او پاداش داد و ابر را به تسخير وى درآورد و زمين برايش درهم نورديده شد و نور و روشنايى برايش گسترده شد ، او در شب تاريك ، مانند روز روشن ، مى ديد .
    خدا ابر را براى تمام امامان بر حق ، تسخير كرده و به خاطر مصلحت مسلمانان و اصلاح ذات بين ، ابرها آنان را به مشرق و مغرب مى برند . مهدى نيز چنين قدرتى دارد . ( الخرائج 2/930 )

    از اين زاويه مى توان معناى آيات و احاديثى كه از « رجعت » و بازگشت عده اى از پيامبران و امامان سخن مى گويد را فهميد ; كه اينها پس از مهدى(عليه السلام) به دنيا برمى گردند تا حكومت كنند . از جمله اين احاديث ، امام زين العابدين در تفسير آيه : « إن الذى فرض عليك القرآن لرادّك إلى معاد ; كسى كه قرآن را بر تو فرض كرد ، تو را به زادگاهت برمى گرداند » ( قصص /85 ) فرمود : پيامبر(صلى الله عليه وآله) به ميانتان برمى گردد . ( بحار 53/56 )

    از امام صادق(عليه السلام) درباره آيه 83 سوره نمل پرسيدند : « روزى كه از هر امتى ، گروهى را كه آيات ما را تكذيب مى كردند ، محشور مى كنيم و آنها را نگه مى داريم ، تا به يكديگر ملحق شوند » فرمود : مردم چگونه معنا مى كنند ؟ گفتند : مى گويند آيه مربوط به قيامت است . امام فرمود : مگر ممكن است كه خدا در قيامت ، از هر امتى ، گروهى را نگه دارد و بقيه را رها كند ؟! آيه مربوط به رجعت است ( كه عده اى را به دنيا برمى گرداند ). آيه قيامت اين است : « و حشرناهم فلم نغادر منهم أحداً . . . ; همه انسان ها را برمى انگيزيم و احدى را وا نمى گذاريم . . . » ( كهف /47 ) بحار 53/40 .

    ابو بصير مى گويد كه ابو جعفر(عليه السلام) از من پرسيد : عراقيان رجعت را قبول دارند ؟ گفتم : قبول ندارند ! فرمود : آيا قرآن نمى خوانند ؟! ( بصائر /25 ) زراره مى گويد كه از اباعبدالله(عليه السلام)درباره امر مهم رجعت پرسيدم ، فرمود : آنچه مى پرسى ، هنوز زمانش نرسيده (بعد امام اين آيه را خواند :) « بل كذّبوا بما لم يحيطوا بعلمه ولما يأتهم تأويله ; آنچه را نمى دانستند ، تكذيب كردند اما هنوز محقق نشده است »( بحار 53/40 ) .

    در روايتى آمده است : رجعت مخصوص عده اى خاص است و همگانى نيست . فقط كسانى كه ايمان خالص يا مشرك خالص اند ، رجعت مى كنند . ( بحار 53/36 ).


    ارسال نظر

    کد امنیتی رفرش

    نظرات ارسال شده

    ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

    مهدویت


    درباره ما

    با ارئه آیات و روایات آخر الزمان امید است قلوب منتظران آن حضرت شاد وآمادگی آنها جهت یاری و جانفشانی در رکاب حضرت حجت (عچ) به حد کمال برسد انشا الله

    نظرسنجی

    تا چه اندازه مطالب سایت برای شما مفید است ؟